Χειροποίητο Σαπούνι

49
Χειροποίητο, "χωριάτικο" σαπούνι με αγνό ελαιόλαδο UPDATE Το συγκεκριμένο θέμα έχει ανανεωθεί με καινούριο ποστ εδώ , όπου δίνω νέες πληροφορίες για τους τρόπους παρασκευής χειροποίητου σαπουνιού. Η συγκεκριμένη συνταγή δίνει έξι σαπούνια των 100 περ. γραμμαρίων το καθένα. 600 γραμμάρια προϊόντος δηλαδή. Χρόνος παρασκευής: 20-30 λεπτά. Χρόνος ωρίμανσης σαπουνιού: 4-6 εβδομάδες. Βασικά Συστατικά 1) Έλαιόλαδο 2) Αποσταγμένο νερό 3)Βάση (NaOH, [υδροξείδιο του νατρίου] κοινώς καυστική σόδα ή KOH, [υδροξείδιο του καλίου] κοινώς καυστική ποτάσα) 5)Βότανα 6)Αιθέρια έλαια Ποσότητες Έλαιο 500 γραμμάρια Νερό 150 γραμμάρια Βάση 70 γραμμάρια Βότανα 2-3 κ. σούπας Αιθέρια έλαια 5-6 σταγόνες Διαδικασία παρασκευής (θερμή μέθοδος) 1

Upload: alomagnus

Post on 20-Oct-2015

29 views

Category:

Documents


3 download

DESCRIPTION

How to make handmade soap (in greek)Χειροποίητο σαπούνι

TRANSCRIPT

Page 1: Χειροποίητο Σαπούνι

Χειροποίητο, "χωριάτικο" σαπούνι με αγνό ελαιόλαδο

UPDATEΤο συγκεκριμένο θέμα έχει ανανεωθεί με καινούριο ποστ εδώ,

όπου δίνω νέες πληροφορίες για τους τρόπους παρασκευής χειροποίητου σαπουνιού.

Η συγκεκριμένη συνταγή δίνει έξι σαπούνια των 100 περ. γραμμαρίων το καθένα.600 γραμμάρια προϊόντος δηλαδή.

Χρόνος παρασκευής: 20-30 λεπτά.Χρόνος ωρίμανσης σαπουνιού: 4-6 εβδομάδες.

Βασικά Συστατικά1) Έλαιόλαδο2) Αποσταγμένο νερό3)Βάση (NaOH, [υδροξείδιο του νατρίου] κοινώς καυστική σόδα ή KOH, [υδροξείδιο του καλίου] κοινώς καυστική ποτάσα)5)Βότανα6)Αιθέρια έλαια

ΠοσότητεςΈλαιο 500 γραμμάριαΝερό 150 γραμμάριαΒάση 70 γραμμάριαΒότανα 2-3 κ. σούπαςΑιθέρια έλαια 5-6 σταγόνες

Διαδικασία παρασκευής (θερμή μέθοδος)1)Σε μια κατσαρόλα ρίχνω το νερό και ζεσταίνω μέχρι να γίνει χλιαρό (να έχουν ζεσταθεί δηλαδή τα τοιχώματα της κατσαρόλας).

2)Ρίχνω λίγη-λίγη την καυστική σόδα ή ποτάσα ανακατεύοντας συνεχώς με ξύλινη κουτάλα.

3)Αφού διαλυθεί καλά, ρίχνω το λάδι και συνεχίζω το ανακάτεμα σε χαμηλή φωτιά.

4)Κάποια στιγμή ο "χυλός" -γιατί με χυλό μοιάζει στην αρχή- αρχίζει να αποκτά μεγαλύτερη πυκνότητα, να "δένει" κάπως δηλαδή.Σ' αυτό το σημείο κλείνω τη φωτιά και αφήνω να πάρει λίγες ακόμα βράσεις.

1

Page 2: Χειροποίητο Σαπούνι

5)Αποσύρω απ' τη φωτιά, αφήνω να σταθεί λίγη ώρα και κατόπιν το βάζω σε καλούπια.Τα αιθέρια έλαια τα προσθέτω αργότερα, όταν δούμε πως το σαπούνι μας έχει αρχίσει να "γίνεται".

6)Αφήνω να κρυώσει και αποθηκεύω σε χώρο μακριά από ρεύματα.

ΠΡΟΦΥΛΑΞΕΙΣΤόσο η καυστική σόδα όσο και η καυστική ποτάσα, είναι οξέα και ως εκ τούτου χρειάζεται μεγάλη προσοχή στη χρήση τους.Εννοείται πως δεν τα αγγίζουμε ποτέ με γυμνά χέρια, φοράμε πάντα χοντρά γάντια και δεν εισπνέουμε τους ατμούς που εκλύονται κατά τη διάρκεια ανάμιξής της με το νερό.Φροντίζουμε να έχουμε ανοιχτό απορροφητήρα και ίσως και κάποιο παράθυρο στην κουζίνα μας.Τέλος αποθηκεύουμε το οξύ μας σε μέρος ασφαλές και απρόσιτο σε μικρά παιδιά.

Σημειώσεις - παρατηρήσεις:

Αν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε βότανα στην παρασκευή του σαπουνιού (που θέλουμε), φτιάχνουμε ένα έγχυμα (οδηγίες για την παρασκευή του εδώ) με το νερό της συνταγής μας.Σουρώνουμε και χρησιμοποιούμε αφού έχουμε αφήσει να κρυώσει.

Χρώμα:Κατά τη διάρκεια παρασκευής του, το σαπούνι μας έχει χρώμα καφετί. Όσο "γίνεται" λευκαίνει. Στο τέλος θα έχουμε ένα λευκό σαπουνάκι. Δεν έχω πειραματιστεί ποτέ με χρώματα. Αν κάποιος άλλος το έχει κάνει ας μας διαφωτίσει.

Η Καυστική σόδα και ο χρόνος ωρίμανσης του σαπουνιού μαςΗ καυστική σόδα (NaOH) ή αλλιώς υδροξείδιο του νατρίου, είναι στέρεη, λευκή και κρυσταλλική. Η χρήση της μας δίνει σαπούνια πιο σκληρά. Προσωπικά την προτιμώ από την καυστική ποτάσα.

Χρόνος ωρίμανσηςΈνα "φρέσκο" σαπούνι δεν είναι κατάλληλο για χρήση επειδή διατηρεί ακόμη την οξύτητά του. Γι' αυτό χρειάζεται να "μείνει" το σαπούνι μας, να ωριμάσει δηλαδή ώστε ν' αποβάλλει τον οξύ του χαρακτήρα.Καθώς τα σαπούνια μας ωριμάζουν, απαλλάσονται από την καυστική σόδα. Κι αυτό γιατί η καυστική σόδα αντιδρά χημικά με το διοξείδιο του άνθρακα της ατμόσφαιρας, σχηματίζοντας στην επιφάνεια του σαπουνιού μια λευκή σκόνη. Η σκόνη αυτή είναι ανθρακικό νάτριο, η γνωστή μας σόδα δηλαδή.Ο σχηματισμός της λευκής αυτής σκόνης στην επιφάνεια του σαπουνιού είναι ένα καλό σημάδι πως το σαπούνι μας είναι πια έτοιμο.Παρόλα αυτά, όσο "παλιώνει" το σαπούνι, τόσο καλύτερο γίνεται.Σαν το καλό κρασί δηλαδή :)

2

Page 3: Χειροποίητο Σαπούνι

Χρήση βοτάνων και αιθερίων ελαίων

Έπειτα από σχετικούς πειραματισμούς έχω καταλήξει στους εξής συνδυασμούς:

Σαπούνι για το πρόσωποΒότανο: Χαμομήλι ή λεβάνταΈλαιο: ΕλαιόλαδοΑιθέρια έλαια: bergamont, lavender, rosemary, tea-tree, vetiver για λιπαρές επιδερμίδες ή ylang-ylang, geranium, lavender, neroli, frankinsence, rose, palmarosaγια ξηρές επιδερμίδες.Γενικώς για νεότερες ηλικίες χρησιμοποιώ περισσότερο λεβάντα, χαμομήλι, γεράνιο και πορτοκάλι (ειδικά για καπνιστές).

Σαπούνι για λούσιμοΒότανο: Δεντρολίβανο, θυμάρι σε περιπτώσεις πιτυρίδαςμελισσόχορτο, φασκόμηλο, αχιλλεία για λιπαρά μαλλιάκαλέντουλα και χαμομήλι για ξηρά,τσουκνίδα, τζίνσενγκ για άτονα, θαμπά μαλλιά.Έλαιο: Ελαιόλαδο+δαφνέλαιοΑιθέρια έλαια: bergamont, juniper, lemon, rosemary, clary sage, mandarin για λιπαρά μαλλιά ή neroli, lavender, rosewood, myrh, rose, peppermint

Σαπούνι για το σώμαΒότανο: Χαμομήλι,μέντα, ιβίσκος, λεβάντα,Έλαιο: ΕλαιόλαδοΑιθέρια έλαια: lemon, mint, lavender, orange, rosewood, ylang-ylangΕιδικά στα σαπούνια για το σώμα, οι συνδυασμοί είναι θέμα γούστου.

Καλή επιτυχία.

witch of daffodils είπε ...

κι ύστερα λες πως είσαι ακαμάτρα :)μερσί για τη θερμή μέθοδο!

Απορίες (πολλές)-Σε οποιοδήποτε έλαιο ή συνδυασμό ελαίων χρησιμοποιούμε την ίδια ποσότητα ΝaOH;- πως βάζεις τα αιθέρια αφου έχεις βάλει ήδη το σαπούνι στα καλούπια;- υπάρχει δυνατότητα υπερλίπανσης στη θερμή μέθοδο;

ΥΓ: για φυσικό χρώμα συνληθως μπάινουν μπαχαρικά (κανέλλα, κουρκουμάς κλπ)

ασπασμοί :-)  

12:44 πμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

3

Page 4: Χειροποίητο Σαπούνι

Καλώς την!Ε, που και που με πιάνουν οι προκοπές μου.Για τις απορίες σου τώρα:

- Δεν έχω πειραματιστεί με διαφορετικά λάδια, πλην τον συνδυασμό ελαιόλαδου - δαφνέλαιου, για τα σαπούνια για λούσιμο.Σ' αυτή την περίπτωση χρησιμοποίησα την ίδια αναλογία και όλα πήγαν καλά.-Γράψε λάθος. Ήθελα να γράψω όταν το σαπούνι θ' αρχίσει να στέκεται, όχι να γίνεται. Μόλις αρχίσει και κρυώνει λίγο στα καλούπια προσθέτω όσες σταγόνες αιθέριου ελαίου ζητά η συνταγή μου ή το κέφι μου.-Δεν είχα σκεφτεί την υπερλίπανση για τη θερμή μέθοδο.Είναι κάπως σκληρά τα σαπούνια φυσικά, αλλά μη φανταστείς εκείνες τις κλασσικές "κοτρώνες" τύπου πράσινο σαπούνι. Και πάλι εξαρτάται από το λάδι που θα βάλεις. Έχω χρησιμοποιήσει όπως ήταν φυσικό πολλά και διάφορα ελαιόλαδα στο παρελθόν, ορισμένα μου έδωσαν κάπως πιο μαλακό σαπούνι ορισμένα κάπως πιο σκληρό.Η τελευταία μου φουρνιά που έγινε μ' ένα πολύ ωραίο βιολογικό λαδάκι κρητικών ελαιώνων μου βγήκε τόσο μαλακό όσο τα σαπούνια του εμπορίου.

Παρόλα αυτά, σκέφτομαι μήπως αν παίξουμε με τις ποσότητες της καυστικής σόδας πάρουμε διαφορετικά αποτελέσματα.Μια ιδέα ρίχνω, δεν είμαι σίγουρη.Ίσως αν προσθέταμε κι άλλο ένα λάδι στο ελαιόλαδο (κάποιο απ' τα γνωστά "καλλυντικά" έλαια δηλαδή), σε ποσότητα ας πούμε δέκα ή είκοσι τοις εκατό, και μειώναμε την ποσότητα της NaOH...

Μούμπλε, μούμπλε, δεν ξέρω, μ' έβαλες σε σκέψεις. Και δεν ξέρω και ακριβείς δοσολογίες για να "παίξουμε" μ' αυτά... Άμα σου 'ρθει καμιά φαεινή ιδέα ρίξτη στο τραπέζι.

Ασπασμοί too  

2:03 πμ  magica είπε ...

Μπορείς σε παρακαλώ να μου πεις που να ψάξω να βρω υδροξείδιο του νατρίου

Θέλω εδώ και μήνες να πειραματιστώ αλλά σαν παιδάκι της πόλης δε ξέρω από που να πάω να αγοράσω.  

11:16 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

magica, καυστική σόδα και άλλα χημικά θα βρεις στον Ρουμπουλάκη, στην οδό Σωκράτους 30 ή 34 δε θυμάμαι ακριβώς τον αριθμό.

Για αιθέρια κι άλλα μπαρμπαδέλια, (αν κι έχει κι ο Ρουμπουλάκης), εγώ προτιμώ τον

4

Page 5: Χειροποίητο Σαπούνι

Πλάτων στην οδό Γερανίου 17 και Αναξαγόρα. Η Γερανίου είναι η πρώτη παράλληλη της Σωκράτους.  

5:29 μμ  witch of daffodils είπε ...

καλησπέρες :)τύπε, περισσότερο γνωρίζω (θεωρητικά)τα της ψυχρής μεθόδου. Εκεί κάθε λάδι απαιτεί διαφορετική ποσότητα ΝaΟΗ & κάνεις και μια έκπτωση -χονδρικά 10-15%- για υπερλίπανση.

Στη θερμή δε θα'ταν άσχημο ένα 10% λάδι καρύδας για περισσότερο αφρό στα σαπούνια σώματος και ίσως λίγο shea butter για τα μαλλιά..Θα ρωτήσω το "γιατρό" και θα σου πω.

φιλώ σε  

4:21 μμ  magica είπε ...

Δε με βοηθάς μια και αναφέρεσαι για δρόμους της Αθήνας κι εγώ κατοικώ Θεσ/νικη :PΣτην ουσία ρωτάω σε τι είδους μαγαζί να το αναζητήσω, τι άλλο πουλάνε αυτά τα μαγαζιά;  

1:57 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Μάτζικα, sorry.

Καυστική σόδα μπορείς να βρεις σε μαγαζιά που πουλάνε εργαλεία, χρώματα, σιδηρικά κλπ.

Εδώ εγώ πηγαίνω απευθείας στα μαγαζιά που σου ανέφερα, άλλες γνωστές μου όμως που δεν μένουν κοντά στο κέντρο της Αθήνας με ενημέρωσαν πως προμηθεύονται από τέτοιου είδους μαγαζιά.

Ελπίζω να βοήθησα.  

5:00 μμ  Ανώνυμος είπε ...

5

Page 6: Χειροποίητο Σαπούνι

Χρησιμοποιείς κανονική κατσαρόλα, σαν αυτές που μαγειρεύουμε?  

7:02 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Ανώνυμε,

ναι, χρησιμοποιώ κανονική κατσαρόλα, όπως αυτές που μαγειρεύουμε.  

7:47 μμ  magica είπε ...

ok θα ψάξω, ευχαριστώ:)  

8:51 μμ  northaura είπε ...

ωραία πράματα μαγειρεύονται εδώ μέσα! να κάνω και μικρή διορθωσούλα (εχώ την πετριά, σχωρέστε με) γιατί τα γραψες όλα τόσο καλά που θα ναι κρίμα να μείνουν ανακριβειούλες : τόσο το ΝaOH όσο και το KOH είναι ισχυρές βάσεις και όχι οξέα. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι δεν είναι καυστικά και ότι οι προφυλάξεις που έγραψες δεν πρέπει να τηρηθούν οι προφυλάξεις που έγραψες. Τουναντίον!

Ευχαριστούμε για τις συνταγές :-)  

12:55 πμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

northaura σ' ευχαριστώ για τη διόρθωση.

Είδες τελικά, όσο ζεις μαθαίνεις :)

Από Χημεία είμαι "σκράπας", και τόνισα τόσο τη λέξη "οξέα" για να έχουν στο νου τους όσοι δοκιμάσουν πως έχουν επικινδυνότητα και θα πρέπει να πάρουν τις προφυλάξεις τους.  

5:44 μμ  Ανώνυμος είπε ...

6

Page 7: Χειροποίητο Σαπούνι

Τα μεγειρικά σκεύη που τυχόν θα χρησιμοποιηθούν , υπάρχει περίπτωση να καταστραφούν ? Μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν και για άλλες χρήσεις , μετα την παρασκευή του σαπουνιού?  

11:29 πμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Ανώνυμε,

η κατσαρόλα που θα χρησιμοποιήσεις δεν παθαίνει τίποτε. Εννοείται πως χρησιμοποιούμε πάντα ανοξείδωτη κατσαρόλα, έτσι;

Εγώ έχω μια παλιά κατσαρόλα που χρησιμοποιώ για τα σαπούνια μου. Το μόνο που έπαθε ήταν να καθαρίσει και να γυαλίσει και να μοιάζει με καινούρια.

Κάποια στιγμή που χρειαζόμουν εκτάκτως να ετοιμάσω κάτι τη χρησιμοποίησα για φαγητό και δόξα τω θεώ, δυο χρόνια αργότερα είμαστε όλοι καλά, κι η αφεντιά μου κι οι υπόλοιποι συνδαιτημόνες.

Φυσικά, αν θέλεις μπορείς να κρατήσεις μια παλιά σου κατσαρόλα αποκλειστικά γι' αυτή τη χρήση.  

11:36 πμ  Celastrina είπε ...

Γειά κι απ'την καινούργια :-P

Εχει περισέψει στο σπίτι μου 1 μεσαίο βαρέλι ελαιόλαδο 5 ετών και σκέφτομαι να το αξιοποιήσω φτιάχνοντας σαπούνια. Προσπαθώ να βρώ μια σίγουρη μέθοδο.

Σε ξένα sites, τονίζουν οτι πρέπει να ρίξουμε το μίγμα νερού με ποτάσα στο λάδι και όχι το λάδι στο μίγμα νερού με ποτάσα.Δείτε εδώhttp://www.cranberrylane.com/soapmaking.htm

Εχει σημασία τελικά με ποιον τρόπο θα τα ανακατέψουμε όλ'αυτά;  

7:00 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

celastrina φτιάχνω σαπούνια τέσσερα χρόνια, και μαζί με μένα και κανά δυο φίλοι μου, με τη μέθοδο ακριβώς που περιγράφω.Ουδέποτε είχαμε πρόβλημα.

7

Page 8: Χειροποίητο Σαπούνι

Το site που αναφέρεις με τις οδηγίες το είχα υπόψη μου και το είχα διαβάσει, αλλά προτίμησα εν τέλει να ακολουθήσω τις "παλιές" οδηγίες, και δεν απογοητεύτηκα.

Θα σε συμβούλευα να κάνεις μια δοκιμή και να το διαπιστώσεις από μόνη σου. Μακάρι να είχα κι εγώ περίσσευμα ελαιόλαδου. Θα 'φτιαχνα καμιά πενηνταριά μαζεμένα και θα έκανα και δωράκια στους φίλους μου τώρα στις γιορτές.

Αν πειραματιστείς τελικά, πες μου τα αποτελέσματα.Αν πάλι μένεις κοντά και θες βοήθεια, σφύρα :)  

8:55 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Καλησπερα παιδια,ολοι οι τροποι που αναφερατε ψηνουν σαπουνι ο καλητερος ομως ειναι ο προσωπικος σας τροπος παρασκευης στο ψησιμο.Την καυστικη η ανθρακικη ποτασα η και σοδα την προμηθευομαστε απο καταστηματα που πουλανε αγροτικα ειδη λιπασματα και διαφορα φυτα.Καλη επιτυχια.  

9:00 μμ  ΝΙΚΟΣ είπε ...

ΝΙΚΟΣ Κ. ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗ  

12:14 πμ  kyveli είπε ...

Συγχαρητήρια για την ωραία και ενδιαφέρουσα σελίδα σου. Εδώ και λίγο καιρό άρχισα να ενδιαφέρομαι για τα φυσικά καλυντικά και να πειραματίζομαι με την βοήθεια βιβλίων και συνταγών από το διαδίκτυο. θέλω να φτιάξω σαμπουάν και διάβασα κάπου ότι γίνεται όπως ακριβώς το στέρεο σαπούνι απλά βάζεις περισότερο νερό, ισχύει αυτό; και άν ναι πόσο, στην δική σου συνταγή; χαιρετώ, Κυβέλη.  

8:07 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Μαίρη ΛυκοποριάΠοιά καυστική σόδα εννοείς την εμπορίου ή την καθαρή;Οταν το παρασκεύασμα γίνει λιπαρό τι κάνω;Ευχαριστώ πολύ.  

8

Page 9: Χειροποίητο Σαπούνι

1:20 μμ  Ανώνυμος είπε ...

αν χρησημοποισουμε υγρη καυστικη σοδα?  

12:11 μμ  tulipa nera είπε ...

πολύτιμες οι πληροφορίες, εύγε!

Πρόσφατα άρχισα να ασχολούμαι με την παρασκευή σαπουνιού, ψάχνω ωστόσο για καλούπια σαπουνιών με ιδιαίτερα σχήματα. Στο εξωτερικό υπάρχουν καταστήματα με μεγάλη ποικιλία σε καλούπια, εδώ δεν έχω βρει κανένα...

Μήπως έχεις υπόψη τίποτα σχετικό;  

11:10 πμ  Ανώνυμος είπε ...

για καλούπια πάρε πλαστικά μπωλάκια παγωτού μιας χρήσης σε διάφορα μεγέθη και σχήματα  

11:28 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Να σας πώ τέσσερους λόγους που φτιάχνω σαπούνι ;

1)για την υγεία μου (αγνό προιόν)

2)για τη υγεία των άλλων (ρύπανση περιβάλλοντος)

3)για την τσέπη μου (φθηνό προιόν)

4)για κοντρα στον καταναλωτισμό (δεν μασάμε )

grav  

11:55 μμ  tanius είπε ...

9

Page 10: Χειροποίητο Σαπούνι

geia sas  

12:04 πμ  tanius είπε ...

γεια και χαρά !Με λένε Τάνια - Σέβη!Μέσα από αυτήν την σελίδα έφτιαξα το πρώτο μου σαπούνι και ευχαριστώ πολύ γιατί έχω εντυπωσιαστεί από την ποιότητα και επιπλεόν είναι και μια αντίδραση -στάση ζωής απένατι σε αυτά που μας "πασάρουν".Δεν είχα ποτέ φανταστεί πώς γίνεται ένα σαπούνι και να τώρα έχω αρχίσει να σκέφτομαι διάφορα πώς θα φτιάξω διαφορετικά σαπούνια και σαμπουάν. Και να σκεφτεί κανείς έχουμε στην οικογένεια το δικό μας λάδι!!  

12:07 πμ  tanius είπε ...

Απορίες πολλές απορίες έχω.

1)Αν έχω ήδη φτιάξει ένα σαπούνι με ελαιόλαδο, χαμομήλι και καυστική σόδα με την θερμή μέθοδο μπορώ να το χρησιμοποιήσω μετά από 2 ημέρες για να το κάνω κρεμοσάπουνο ή σαμπουάν και να το χρησιμοποιήσω άμεσα ή πρέπει να περιμένω 30 ημέρες για να το υγροποιήσω?2)Ισχύει η αναλογία 120 γραμ σαπούνι με 1 λίτρο νερό ή αφέψημα βοτάνων.

3)Θα ήθελα να φτιάξω ένα σαμπουάν με δαφνέλαιο ελαιόλαδο χαμομήλι και αιθέρια έλαια λεβάντας(σημειώση τα μαλλιά μου είναι κανονικά προς ξηρά και ταλαιπωρημένα από ανταύγιες και από θάλασσα όχι μόνο λόγο καλοκαιριού αλλά και λόγω χειμώνα , ανηκω στους χειμερινούς)Ελαιόλαδο 250 γρ δαφνέλαιο 250 γρ έκχυμα χαμομηλιού 150 γρ και αιθέρια έλαια λεβάντας. Πόσο καυστική σόδα και πόση καυστική ποτάσα πρέπει να χρησιμοποιήσω ?έχει κανείς καμιά ακόμη ιδέα .. να προσθέσω και λίγο λάδι αβοκάντου ίσως??please όποιος ξέρει κάτι ας βοηθήσει κι ας μας δώσει τα φώτα του/ της  

10:32 πμ  Pasxalia είπε ...

Αχ τι καλά που σας βρήκα!! Ψάχνω καιρό τώρα για συνταγή για σαμπουάν, δώστε μια για κανονικά προς ξηρά μαλλιά όπως σας ζήτησε και μια άλλη κοπέλα! Περιμένω εναγωνίως! και αν θέλω και κατι να τα μαλακώνει μετά πού να απευθυνθώ? Ευχαριστώ πολύ!!  

10

Page 11: Χειροποίητο Σαπούνι

1:35 πμ  argos είπε ...

Στην συνταγή που χρησιμοποιώ βάζω 125-110γρ.καυστ.σόδαέχω βάλει και λιγότερη.625γρ λάδι-ελαιόλαδο δαφνέλαιο,λάδι καρύδας,αμυγδαλέλαιο-ότι αναλογία θέλεις.563γρ νερό σε σύνολο.Διαλύω την σόδα στα 375γρ του νερού και αφου κρυώσει το ανακατεύεις με το λάδι,το ανακατεύεις 10 λεπτά περίπου και μετά ρίχνεις το υπόλοιπο νερό ή αφέψημα αφού το έχεις ζεστάνει αρκετά και ανακατεύεις μέχρι να αρχίσει να ξαναπήζει στο τέλος β αζεις τα αιθ.έλαια το ανακάτεμα περίπου 30 λεπτά.Αιθ.έλαια προτιμώ χαμομήλι και λεβάντα και τα ίδια στο αφέψημα,όπου μπορείς να βάλεις και μισό κουταλάκι μέλι.και το δεντρολίβανο έχει ωραίο αποτέλεσμα στα μαλλιά  

1:49 πμ  argos είπε ...

Έχει χρησιμοποιήσει κανείς γάλα σε σαπούνι? αν ναι πώς? το αραιώνουμε? ή το βάζουμε αυτούσιο?  

12:27 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Το ph πως ελέγχεται;  

12:03 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Tanius και Κυβέλη, δεν έχω πειραματιστεί ποτέ με υγροποίηση σαπουνιού.Παλιότερα είχε ψάξει ονλάιν, αλλά δεν είχε βρει κάτι να με βολεύει. Θα κοιτάξω ξανά πάντως.Tanius για την αναλογία που με ρωτάς, η καυστική σόδα είναι και πάλι 70 γρ. Θα χρησιμοποιήσεις είτε καυστική σόδα, είτε καυστική ποτάσα. Όχι μίγμα και των δύο!Διάβασε ξανά τις οδηγίες. Υπάρχει διαζευτικό "ή" :)

Μαίρη Λυκοποριά, του εμπορίου. Όταν λες το παρασκεύασμα βγαίνει λιπαρό, τι εννοείς; Σου φαίνεται λιπαρό όταν είναι ακόμη στα καλούπια; Όταν το βγάζεις; Όταν το χρησιμοποιείς ως σαπούνι έτοιμο πλέον;

Pasxalia, αν θες κάτι να μαλακώνει τα μαλλιά σου μετά το λούσιμο, δοκίμασε να προσθέσεις μηλόξυδο στο νερό που ξεβγάζεις τα μαλλιά σου. Θ' αποκτήσουν και απίθανη λάμψη έτσι.

11

Page 12: Χειροποίητο Σαπούνι

Argos, δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ γάλα.

Ανώνυμε, για το ph μπορείς να προμηθευτείς ειδικές ταινίες που το μετρούν. Είτε από φαρμακεία, είτε απο τα προαναφερόμενα καταστήματα (Ρουμπουλάκης, Πλάτων).Πάντως δεν σου είναι απαραίτητες. Όσο ωριμάζει το σαπούνι, τόσο καλύτερο το πεχά του.  

2:26 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Προσπάθησα να δημιουργήσω σπιτικό σαπούνι με βάση συνταγή που βρήκα (κάπου στο net). Για πρώτη απόπειρα χρησιμοποίησα απλά υλικά για να δω το αποτέλεσμα και αποφάσισα στη συνέχεια να εντρυφήσω περισσότερο. Έτσι χρησιμοποίησα αναλογία λάδι (αραβοσιτέλαιο): απιονισμένο νερό:ποτάσα 6:2:1 περίπου. Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά καλό ΑΛΛΑ η ερώτηση μου είναι η εξής: Πώς μπορώ να πάρω περισσότερο αφρό από το σαπούνι μου και πώς μπορώ να αυξήσω τη σκληρότητά του (είναι αρκετά μαλακό και φαίνεται ειδικά μετά κάποιες χρήσεις). Πρέπει να αυξομειώσω τις αναλογίες των συστατικών ή να προσθαφαιρέσω κάποια;Ευχαριστώ πολύ.  

3:47 μμ  Mara είπε ...

Γεια σας κι απο μενα. Τελικα πολυς κοσμος ενδιαφερεται να παρασκευασει σαπουνακι. Αυτο ειναι ευχαριστο, δηλωνει στροφη και αγαπη στο παραδοσιακο. Μεσα στις επομενες μερες θα το επιχειρησω κιεγω και νομιζω πως θα αντικαταστησω τα περισσοτερα προιοντα που χρησιμοποιω με δικα μου σκευασματα. Νυχτερινε τυπε σε φιλω. Ιδανικο ελαιο για τα προιοντα προσωπου ειναι το λαδι απο αβοκαντο. Μαρια απο Κρητη  

4:22 μμ  MOJO είπε ...

θελω να κανω ενα πειραμα που ειδα στο internet με νατριο και δεν μπορω να βρω που πουλανε νατριο.Ξερεται που?  

11:03 πμ  euapap είπε ...

η καυστική ποτάσα είναι ασφαλές προιόν?  

12

Page 13: Χειροποίητο Σαπούνι

4:23 μμ  Ανώνυμος είπε ...

ΤΑ NAOH & KOH EINΑΙ ΒΑΣΕΙΣ ΟΧΙ ΟΞΕΑ..  

12:30 μμ  ΕΛΕΝΗ είπε ...

Τύπε νυχτερινέ σε είχα ακουστά από άλλο blog(witch of daffodils) και σήμερα κατά λάθος έπεσα πάνω σου και πολύ χαίρομαι για το λάθος,οι καινούριες γνωριμίες είναι πάντα ευχάριστες.Πολύ χαίρομαι που έχουν κι άλλοι τις ίδιες αναζητήσεις με μένα, βλέπω ότι μια μεγάλη παρέα ψάχνει στα ίδια λημέρια.Φτιάχνω σαπούνι από πέρυσι το καλοκαίρι με ελαιόλαδο(έψαξα για λάδι καρύδας αλλά δεν βρήκα στο Ηράκλειο Κρήτης), παρ΄όλα αυτά ενισχύω τον αφρό με καστορέλαιο, επίσης έχω πειραματιστεί με γάλα και μέλι πολύ ωραίο σαπούνι δίνει ένα μαλακό κρεμώδη αφρό και την ίδια αίσθηση στο δέρμα. Τώρα πειραματίζομαι με το χρώμα, έχω δοκιμάσει χρώμα ζαχαροπλαστικής(αλλά θέλει αρκετή ποσότητα) και τώρα δοκιμάζω φυσικές χρωστικές όπως κρόκο κοζάνης, πάπρικα(αυτό θα το δοκιμάσω σήμερα), χλωροφύλλη ή σπιρουλίνα, επίσης έχω διαβάσει ότι χρησιμοποιούν κακάο ή καφέ, το γάλα δίνει καφετί(ηλιοψημένο) χρώμα. Όλα αυτά τα βρήκα στην ιστοσελίδα http://candleandsoap.about.comΑγνό ελαιόλαδο και αιθέρια έλαια με βότανα και πολλές χημικές ουσίες από την άλλη.Εσείς τι θα διαλέγατε;Εγώ πάντως δεν ξαναχρησιμοποίησα αφρόλουτρο ή σαπούνι εμπορίου. Μόνο στα μαλλιά χρησιμοποιώ ακόμα σαμπουάν γιατί δεν έχω βρει μια φόρμουλα να μη μου τα ξεραίνει. Όποιος ξέρει κάτι παραπάνω ας μας διαφωτίσειΚαλά σαπουνομαγειρέματα  

5:21 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Ελένη, πολύ χαίρομαι που πέρασες από τα λημέρια μου.Καλώς ήρθες και σαν.. στο σπίτι σου :)

Θα χαιρόμουν ακόμη περισσότερο αν μοιραζόσουν κάποια από τα μυστικά σου και τα αποτελέσματα των πειραματισμών σου μαζί μου/μας.

Πάντα είναι ωραίο να μαθαίνεις κάτι ακόμη!

Λοιπόν, πώς δουλεύει το σύστημα με το γάλα και το μελι;

Όσο για το σαμπουάν, τις περισσότερες φορές χρησιμοποιώ σαπούνι αλλά όπως κι εσύ, λόγω ξηρότητας πού και πού γυρνάω ξανά στα σαμπουάν, αλλά με μισή καρδιά.

13

Page 14: Χειροποίητο Σαπούνι

Έχω ακούσει όμως πολλά για το ghasoul, είναι κάτι σαν άργιλος και πολύ δημοφιλές στο Μαρόκο ως εναλλακτικό του σαπουνιού για τα μαλλιά.Δυστυχώς όσο ήμουν εκεί δεν βρήκα την ευκαιρία να το ψάξω αρκετά, αλλά κατά το Μάιο που θα βρεθώ πάλι πίσω, θα το ψάξω ενδελεχώς και θα ποστάρω ενημερώσεις.Φιλιά  

4:17 μμ  sunnefoula είπε ...

η γιαγια μου φτιάχνει εδώ και χρόνια το κλασικό παραδοσιακό σαπούνι.. μετά απ όλα αυτά που διάβασα, θα αρχίσω κι εγώ!όχι σε καζάνι, αλλά σε κατσαρόλα! thanks!!!  

1:09 μμ  prixas είπε ...

Το δικο μου σαπουνι κοβει ...!Δηλαδη δεν πηζει.Τι κανω λαθος ξερει καποιος...;Ευχαριστω.  

1:12 μμ  prixas είπε ...

ΓΙΑΤΙ ΚΟΒΕΙ ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΜΟΥ..ΔΕΝ ΠΗΖΕΙ...  

4:42 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τον κόπο και την καλή θέληση να μοιραστείς τις γνώσεις σου!Εγώ ενθουσιάστηκα και με το που θα τελέιώσω την μετακόμηση θα αναλάβω δράση! Επομένως δεν έχω καμιά απορία απλώς αν σας ενδιαφέρει μια άλλη οικολογική χρήση του πράσινου σαπουνιού (εκτός από το πλύσιμο).Μπορεί να χρησιμοποιηθεί με καθαρό οινόπνευμα αντί για φυτοφάρμακο.Για όποιον έχει κήπο ή μπαξε,είναι πολύ αποτελεσματικό για κάθε είδους ζωήφια που μπορεί να τρώνε τα λαχανικά.Συνταγή:Σε 10 λίτρα νερό που ζεσταίνεις βάζεις 150 περίπου γραμμάρια πράσινο σαπούνι.Το 'σπας' με τα χέρια σου, δεν το αφήνεις να λιώσει ή να βράσει το νερό. Το σαποθνόνερο αυτό το κρατας σε μπουκάλια.Στον ψεκαστήρα τώρα βάζεις 200 με 250 γραμμάρια καθαρό οινόπνευμα (ο πατέρας μου βάζει τσίπουρο γιατί φτιάχνει άφθονο), και το υπόλοιπο το γεμίζεις με το σαπουνόνερο.Για όποιον ενδιαφέρεται...

14

Page 15: Χειροποίητο Σαπούνι

πολλά φιλιά και ευχαριστούμε πολύ!μαρία  

7:32 μμ  Aimiliam είπε ...

Παιδιά εκπληκτικές οι πληροφορίες σας. Σήμερα αποφάσισα να ασχοληθώ με το θέμα και το ΣΚ αν πάω στο χωριό θα ρωτήσω τη θεία μου που φτιάχνει χρόνια σαπούνι παραδοσιακό. Χρησιμοποιεί όμως λάδι τηγανισμένο!!! και ποτάσα ή σόδα άκουσα από άλλη θεία.

Σαφέστατα υπάρχουν σαπούνια με μέλι και γάλα αλλά για τη μέθοδο πρέπει να πειραματιστούμε.

Ελένη - είμαι κι εγώ από Ηράκλειο- νομίζω ότι μπορείς να ρωτήσεις σε φαρμακείο για λάδι καρύδας. Εκεί βρήκα εγώ αμυγαλέλαιο για να φτιάξω ένα μίγμα για μασάζ με αιθέρια έλαια.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω αμυγδαλέλαιο, λάδι jojoba ή γενικά τα λάδια που χρησιμοποιούνται ως βάσεις για έλαια?

Ακόμα, σε ποια θερμοκρασία περίπου πρέπει να βράσουν τα υλικά, και πώς ξέρουμε ότι είναι ασφαλή για χρήση?

Ευχαριστώ πολύ!

Δε σας κρύβω ότι έχω ενθουσιαστεί  

1:20 μμ  giannhs είπε ...

Νυχτερινέ τύπε καλησπέρα!Πολύ ενδιαφέρον η συνταγή σου και με αυτή ξεκίνησα. Βέβαια δεν έβαλα ούτε αιθέρια έλαια, ούτε βότανα. Έκανα απλό σαπούνι!Έχω όμως κάποιες απορίες..- Τα βότανα πότε τα βάζουμε? Επίσης γίνεται συνδυασμός βοτάνων?- Το έκγχυμα βοτάνων, δεν χάνεται το άρωμα του με τη ποτάσα? Πχ αν βράσω χαμομήλι και το σουρώσω και το βάλω, θα παραμείνει το άρωμα?- Αιθέρια έλαια μπορώ να φτιάξω, ή μόνο να αγοράσω.....

Ευχαριστώ, Γιάννης...  

1:24 μμ  giannhs είπε ...

15

Page 16: Χειροποίητο Σαπούνι

Επίσης, καλησπέρα και σε όλους που ασχολούνται με τη παρασκευή σαπουνιού!!

Να σας ενημερώσω πως ασχολούμαι και με τη κομποστοποίηση... όποιος ενδιαφέρεται....  

1:54 μμ  giannhs είπε ...

Επίσης, γνωρίζετε εάν μπορώ να κάνω σαπούνι με ηλιέλαιο?Και αν ναι, θα μου πείτε αναλογίες?  

7:29 μμ  Απόστολος είπε ...

Αγόρια και ΚορίτσιαΞέρει κανείς αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αλυσίβα για την παραγωγή πράσινου σαπουνιού αντι για καυστική σόδα. Το πράσινο χρώμα πως το δίνω στο σαπούνι

ΕυχαριστίεςΑπόστολος  

9:13 πμ  Ανώνυμος είπε ...

GianniΜπορείς να μου πείς κάποια πράγματα για κομποστοποιητή( χωριτικότητα , τιμές κ.λ.π.) και που μπορώ να αγοράσω στην Αθηνα

Απόστολος  

1:25 μμ  Markella είπε ...

Παρακαλώ θα ήθελα να με ενημερώσετε σχετικά με την συνταγή για παραδοσιακό σαπούνι ελαιολάδου,όσον αφορά για λούσιμο πόσο δαφνέλαιο θα προσθέσω? Οταν το συνολικο ελαιο είναι 500 γραμμ.  

10:27 πμ  Ανώνυμος είπε ...

16

Page 17: Χειροποίητο Σαπούνι

Μπορεί κάποιος να μου πεί γιατί δεν πείζει το σαπούνι που έφιαξα με την συνταγή αυτού του τόπου. Επίσης πόσο καιρό πρέπει να μείνει ο χυλός στα καλούπια πριν τον βγάλλω για να τον αποθηκεύσω για ορίμανσηΕυχαριστώ  

10:28 πμ  Βροχουλα είπε ...

Παιδια ειστε ολοι σουπερ !!!παντως ηδη εχω παραγγειλει λαδι γιατι η πανεξυπνη η μαμα μου δε με αφηνε να παρω απ το δικο μας ...

Ειναι απιστευτοι οι ανθρωποι..

χαιρομαι τοσο για τη συνταγη για ελαιοσαπωνα οσο και για τη συνταγη κατα τον μαμμουνιων με το σαπουνι+οινοπνευμα !!! (ειπατε το κομματιαζουμε με τα χερια το πρασινο σαπουνι ..εαν το τριψουμε σε τριφτη δεν ειναι καλυτερα ?)εαν μπορειτε απαντηστε .Εγω παντως θα βαλω βανιλια να αρωματηστει το σαπουνακι μου .Ευχομαι να πανε ολα τελεια . υπαρχει τελικα καποιος λογος που σε ορισμενους δεν πηζει το μειγμα ? η απλως δεν ....υπαρχει υπομονη ??? εαν υπαρχει καποιο ζητημα για την πηξη και οριμανση πειτε μου να το προσεξω εξαρχης .Ευχαριστω πολυ - ειστε ολοι αστερια = φιλια πολλα ,ειστε γλυκακια ολοι και σαπουνακια ομορφα !!!!!!  

8:11 μμ  Ανώνυμος είπε ...

καυστική σόδα είναι και το του μπο φλο.Δοκιμάστε με πυρηνέλαιο μαζί με ηλιέλαιο. Δίνει ένα βελουτέ σαπούνι.Κοπανίστε καλά λεβάντα και βάλτε την μέσα στο μίγμα πριν το ρίξετε στα καλούπια. Χοντρό αλάτι για απολέπιση και ξεκούραση από μυικούς πόνους. Κανέλα , μοσχοκάρυδο και γαρύφαλο ( σε σκόνη) για τόνωση της ερωτικής διάθεσης.

1:02 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Παιδιά καλημέρα. Θά ήθελα να ρωτήσω άν εκτός απο καυστική σόδα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μαγειρική σόδα (διττανθρακικό νάτριο). Επειδή δέν θέλω να χρησιμοποιήσω άλλα χημικά.Άν κάποιος το έχει χρησιμοιποιήσει άς μου απαντήσει.  

17

Page 18: Χειροποίητο Σαπούνι

8:13 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Όχι φίλε μου, η μαγειρική σόδα δεν θα σου δώσει το σωστό αποτέλεσμα.Είτε θα χρησιμοποιήσεις καυστική σόδα, είτε καυστική ποτάσα...  

10:05 πμ  mitsos είπε ...

Επιτελους βρηκα συνταγη για σαπουνι, να στε καλα! απο αυριο αρχιζω τα πειραματα και τα λεμε.  

11:10 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Καλησπέρα. Προσάθησα να φτιαξω σαπουνάκι με τη συνταγή σας αλλά το μόνο που πέτυχα είναι μια μικρή κροκίδωση στο μείγμα καυστικης σόδας και λαδιού. Μπορεί κάποιος να μου πεί ποιό είναι το πιθανό σγφάλμα που μπορεί να έκανα; Σημειοτέον ότι για να κάνω την πρώτη μου δοκιμή έβαλα το ένα τρίτο από όλες τις ποσότητες απο αυτές που γράφει η συνταγή σας (δηλαδή 160 γρ λάδι, 50 γρ απεσταγμένο νερό και 25 γρ καυστική σόδα. Περιμένω τις συμβουλές σας. Ευχαριστώ εκ τών προτέρων  

11:19 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Ανώνυμε, όταν λες μια μικρή κροκίδωση, τι ακριβώς εννοείς;Πόσο "έμεινε" το σαπούνι σου; Δεν πήζει μεμιάς.Το ότι μείωσες τις ποσότητες δεν παίζει ρόλο εφόσον τήρησες τις αρχικές αναλογίες.

Γράψε μου περισσότερα  

10:47 πμ  mitsos είπε ...

prepei na vrasei arketa na fygei to nero kai na piksei to sapouni na ksekola apo thn katsarola,egw ayto katalava kai etsi to ekana!  

18

Page 19: Χειροποίητο Σαπούνι

10:49 πμ  mitsos είπε ...

vevaia ligo mperdeytika den kserw poso pikto prepei na ginei gia na to katevasw apo ti fwtia. esy nyxterine pws les?  

4:37 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

mitsosΌχι δεν χρειάζεται να βράσει τόσο πολύ και να πήξει στην κατσαρόλα, δεν πήζει ούτως ή άλλως στην κατσαρόλα.

Περισσότερο ένα παχύρρευστο υγρό θα πάρεις παρά κάτι στερεό. Για να το πώ απλά, μην περιμένεις να γίνει σαν πουρές, φαντάσου το όπως είναι οι παιδικές κρέμες ένα πράγμα.Άντε να το σιγοβράσεις κανένα δεκάλεπτο το πολύ ανακατεύοντας μέχρι να ενοποιηθούν κάπως τα υλικά και να έχουν υφή περίπου νερουλής κρέμας. Εγώ έτσι το φτιάχνω.Το ρίχνεις στα καλούπια σου και το αφήνεις στην υσηχία του κανένα μήνα, ανάλογα με το πόσο κρύος ή ζεστός είναι ο καιρός και πόση υγρασία έχει η ατμόσφαιρα.Το πρώτο σημάδι ότι το σαπούνι έχει αρχίσει να "γίνεται" μέσα στα καλούπια σου, θα είναι ο σχηματισμός μιας άσπρης "σκόνης" στην επιφάνεια του σαπουνιού.Είναι απαραίτητο να μείνει το σαπούνι σου τόσο διάστημα, γιατί ακόμη κι αν έχει πήξει νωρίτερα, δεν θα έχει "πέσει" το πεχά του και θα σε τσούζει στη χρήση.

Αν υπάρχουν κι άλλες απορίες γράψτε μου στο mail του blog ή άμα είμαστε κοντά ας κανονίσουμε μια συνάντηση να φτιάξουμε παρέα το σαπουνάκι!

Φιλιά σε όλους και καλές γιορτές.  

7:47 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Καλησπέρα. Σε συνέχεια του χθεσινού μου μηνύματος όσον αφορά την "κροκίδωση" κατα την παρασκευή του πρώτου μου σαπουνιού. Ξεκίνησα φτιάχνοντας πρώτα το διάλυμα της σόδας. Σε 50 γρ απεσταγμένο νερό αφού είχε χλιαρύνει στην κατσαρόλα έριξα σιγά σιγά τα 25 γρ καυστικής σόδας ανακατεύοντας συνέχεια. Κατόπιν έριξα σιγά σιγά το λάδι160 γρ και συνέχισα να ανακατεύω. Έτσι το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας, ήταν να δημιουργηθεί αυτή η "κροκίδωση" που σας είπα, δηλαδή, στην επιφάνεια του μείγματος νά έχω ενα στρώμα σάν λίπος και το υπόλοιπο να είναι λάδι. Σκέφτηκα ότι ίσως έπρεπε να τό αφήσω να πήξει μόνο του, αλλά και πάλι τίποτα. Μπορεί κάποιος να μου πεί από όλα αυτά τί έκανα λάθος;  

19

Page 20: Χειροποίητο Σαπούνι

8:07 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Αγαπητέ Ανώνυμε,να υποθέσω πως όση ώρα ανακάτευες το λάδι το είχες σε σιγανή φωτιά, ναι;

Δοκίμασες να το βάλεις σε καλούπι και να το αφήσεις γενικά κάποιο διάστημα και δεν έγινε τίποτε;

Δεν βλέπω κανένα λάθος στη διαδικασία που χρησιμοποίησες.

Η αλήθεια είναι πως στα χρόνια που φτιάχνω σαπούνι, μόνο μία φορά μου έτυχε να μην πήξει καθόλου καλά και να θρυματίζεται όταν το έβγαλα από το καλούπι του κανένα μήνα αργότερα.Ακόμη δεν ξέρω τι είχε πάει λάθος τότε.Αν θες διάβασε αυτά που απάντησα νωρίτερα στον mitsos.  

10:57 πμ  mitsos είπε ...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ! ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ!

Nyxterine type prepei na kanonisoume na to ftiaksoume mazi,egw to evrasa mexri pou epikse! vevaia sto xorio to kanoun alliws pali! thelei psaksimo! pali tha arxisw ta peiramata xe xe!  

1:44 πμ  vasiliki είπε ...

Καλησπέρα! Μετά από πολύ καιρό αποφάσισα να φτιάξω και εγώ σαπουνάκι... και η αλήθεια είναι πως πέτυχε και είμαι αρκετά περήφανη γι' αυτό! Το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισα είναι πως δεν εμφάνισε ούτε κόκκο άσπρης σκόνης στην επιφάνειά του. Όμως το ph του είναι κανονικό καί στη χρήση του είναι πολύ μαλακό. Το ίδιο συναίβει και στη δεύτερη απόπειρα μου με την ψυχρή μέθοδο... Ξέρει κάποιος να μου πει τι λάθος κάνω;;;  

1:46 πμ  vasiliki είπε ...

Συγγνώμη για το ορθογραφικό που βγάζει μάτι... ...συνέβει το γράφω συνήθως!  

20

Page 21: Χειροποίητο Σαπούνι

10:55 μμ  Ανώνυμος είπε ...

ΒΡΗΚΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΣΟΥ ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ. ΜΕΝΩ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΣΥΝΗΘΙΖΕ ΠΑΛΙΑ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΣΑΠΟΥΝΙ ΣΤΗ ΚΡΗΤΗ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΛΑΔΑ (ΤΗΓΑΝΟΛΑΔΑ ΚΛΠ). ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΧΕΙ ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΠΟΥ ΣΟΥ ΛΕΝΕ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΑ ΥΛΙΚΑ!!!ΤΩΡΑ Η ΑΠΟΡΙΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ:

ΜΟΠΡΟΥΜΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΑΦΡΟΛΟΥΤΡΑ ΜΑΣ ΚΙ ΑΝ ΝΑΙ ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕ ΔΙΑΦΩΤΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΤΕ ΤΑ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΙΓΜΑ ΜΑΣ.ΕΤΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΑΤΡΙΔΑ

ΒΙΕΝΝΗ Γ.  

1:48 μμ  giorgos είπε ...

kalhsperaaaaaaaaaa..paidia mia erwthsh...epeidh oi kairoi einai dyskoloi...gnvrizei kaneis an mporoyme na poylame ta proionta poy paragoyme?sxetikes adeies poy apaitoynayi?????na kanoyme kamia buissna eyxaristw...(asxoloymaste tosoi polloi san xompi k 8a mporoysame na to exelixoyme)eyxaristw  

8:09 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

George, gia dokimase to www.etsy.com  

8:18 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Kai merikes apantiseis se proigoumena sxolia, sorry gia tin kathysterisi paidia, kathws kai gia ta greeklish.

Maria, efxaristoume gia tis symvoules... den exw akomi mpakse, alla tha mou xrisimefsei sta louloudia mou.

Aimiliam, nai mporeis na xrisimopoihseis ki alla ladia. Thermokrasia den exw

21

Page 22: Χειροποίητο Σαπούνι

metrisei akrivws, alla milame gia sigano vrasimo genika, den perimenoume na koxlasei kanena migma.

Gianni, den vazoume votana mesa sto sapouni, alla xrisimopoioume to egxyma tous. Diavase ksana ti syntagi. Aitheria elaia oxi den mporeis na ftiakseis, para mono na agoraseis, kai afou vevaiwtheis oti einai agna aitheria kai oxi apomimiseis.Enas asfalhs tropos na to elegxeis afto, einai na exeis mazi sou ena kommataki stypoxarto kai na stalazeis mia stagona elaiou. Tha prepei na afisei mono to aroma tou kai kanena ixnos ladiou, alliws den einai katharo alla nothevmeno. An fysika to epitrepei to ekastote magazi na to kaneis afto. An eisai Athina, yparxoun gnwsta katastimatapou mporeis na vreis agna elaia.Episis me to hlielaio xrisimopoieis tin idia analogia.

Apostole, nai mporeis na xrisimopoihseis kai alysiva. Xrwma ta sapounia den exoun, oxi fysiko xrwma diladi. Epipleon xxrwma mono me texnita xrwmata.

mitsos, steile mou email sto mail tou blog.

Vienni G. egw ta rixnw ligo prin valw to migma sta kaloupia. Kata ta alla isxyoun gia ta aitheria elaia oti grafw pio panw.  

1:43 μμ  John είπε ...

Μπράβο σας παιδιά!Και εγώ το δικό μου χρησιμοποιώ!Η ιδέα για ξύσματα λεμονιού, πορτοκαλιού κλπ μέσα, πως σας φαίνεται;Ιδέες για χρώμα;;

Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη!  

3:02 μμ  John είπε ...

Τύπε Νυχτερινέ, και πάλι καλησπέρα!!Θέλω να μου διευκρινήσεις κάτι.Το έγχυμα από τα βότανα, σε ποιο στάδιο της παρασκευής το προσθέτουμε;Όλο το νερό να είναι από έγχυμα; Ή κρατάμε λίγο, όσο θέλουμε, και το προσθέτουμε στο τέλος;;

22

Page 23: Χειροποίητο Σαπούνι

Αν μπορείς να με βοηθήσεις...Ευχαριστώ!  

9:51 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Καλησπέρα John!

Αν θέλεις να χρησιμοποιήσεις έγχυμα βοτάνων, χρησιμοποιείς ΟΛΟ το νερό. Παίρνεις δηλαδή τα 150 γρ. νερού που ζητά η συνταγή, διαλέγεις το ανάλογο βότανο που θέλεις, φτιάχνεις το έγχυμα, σουρώνεις, αφήνεις να κρυώσει και αρχίζεις να εκτελείς τη βασική συνταγή του σαπουνιού όπως περιγράφεται.Ελπίζω να σε βοήθησα.Σχετικά με ξύσματα πορτοκαλιού κλπ, καθώς και χρώμα, δεν έχω πειραματιστεί ιδιαίτερα. Κάποια εποχή που είχα προσθέσει ροδοπέταλα, αυτά στη συνέχεια μαύρισαν και το αποτέλεσμα δεν ήταν καθόλου ωραίο.Παρόλα αυτά φαντάζομαι πως υπάρχει τρόπος να ενσωματωθούν, αλλά δεν τον γνωρίζω. Θα το ψάξω πάντως κι αν βρω κάτι θα το ποστάρω.Για το χρώμα όμως φαντάζομαι πως ίσως να κάνεις δουλειά με χρώματα κατάλληλα για μαγειρική.  

12:19 μμ  John είπε ...

Σε ευχαριστώ πολύ Νυχτερινέ Τύπε!Ήσουν πολύ κατατοπιστική και με βοήθησες αρκετά!Επίσης, θα ήθελα να σου κάνω μια παρόμοια ερώτηση ακόμα.- Σαπούνι με μέλι και γάλα. Το γάλα και το μέλι πότε τα προσθέτουμε; Στο τέλος, ή και αυτά από την αρχή, όπως το έγχυμα;

Σε ευχαριστώ πολύ και πάλι, και περιμένω νέα σου!Όσον αφορά τα ξύσματα από εσπεριδοειδή (γενικά), το κάνω και μου αρέσει πολύ! Μαυρίζουν, όπως λές και εσύ, αλλά δε με ενοχλεί. Δοκίμασε το...  

12:26 μμ  John είπε ...

Ανώνυμε, εσύ που είπες για το νεροσάπουνο και το οινόπνευμα...Στα πόσα λίτρα νεροσάπουνου βάζουμε 200γραμμ. οινοπνεύματος;;;Ή αλλιώς, πόσα λίτρα είναι ο ψεκαστήρας που χρησιμοποιείς;;  

23

Page 24: Χειροποίητο Σαπούνι

4:21 μμ  izampel είπε ...

Γεια σας.Πριν μια εβδομαδα εφτιαξα κι εγω σαπουνι κι εχω ενθουσιαστει.Θα ηθελα αν ξερει καποιος πως μπορω να κανω τα σαπουνια διαφανα και τι να χρησιμοποιω για να δινω χρωμα. Ευχαριστω  

4:31 μμ  izampel είπε ...

Αυτή η ανάρτηση αφαιρέθηκε από το συγγραφέα.  

7:15 μμ  John είπε ...

Izampel, διάφανα δε ξέρω αν γίνονται...Άρωμα δίνεις με αιθέρια έλαια και βότανα.  

4:27 μμ  John είπε ...

Λάθος... χρώμα είπες...Εγώ χρησιμοποιώ φυσικά χρώματα από φρούτα (πχ φράουλες) ή καρικεύματα (πχ κανέλα)  

9:30 μμ  agap1 είπε ...

Καλησπέρα σε όλους. Έχω φτιάξει σαπούνι με τη συνταγή και έχει γίνει πολύ πετυχημένο. Πρόσθεσα αιθέρια έλαια άφού το κατέβασα από τη φωτιά και έπεσε κάπως η θερμοκρασία και λίγο πριν το βάλω σε καλούπια. Έχω κι εγώ τηνα απορία για τα διαφανή χειροποίητα σαπούνια που βρίσκω σε καταστήματα υγιεινής διατροφής. Πάντως αν βάλεις λίγο ελαιόλαδο και πολύ αμυγδαλέλαιο και δεφνέλαιο φτιάχνεις ένα σαπούνι που δυναμώνει τα μαλλιά. Κι αν μετά ξεβγάλεις με ξίδι και αφήσεις να στεγνώσουν στον ήλιο αποκτούν τέλεια λάμψη. Αν κάποιος μάθει για τη διαφάνεια στα σαπούνια ας πει κάτι. Ευχαριστώ.  

6:31 μμ  Ανώνυμος είπε ...

24

Page 25: Χειροποίητο Σαπούνι

Ελένη αν το σαπούνι σου ξεραίνει τα μαλλιά σουΔοκίμασε σαν μαλακτικό το εξής… βαλε σε ένα ποτηράκι του κρασιού ένα μέρος ξύδι και ένα μέρος νερού και άπλωσε το στα μαλλιά σου μετά το λούσιμο. δεν έχει τόσο ωραία μυρωδιά αλλά μαλακώνει τα μαλλιά παρά πολύ ειδικά αν έχεις λουστεί ,με πράσινο ζιπουνάκιΗ γιαγιά μου το κάνει αυτό από χρόνια και τώρα στα 92 της Το μαλλί της είναι ακριβώς το ίδιο από όταν την θυμάμαι….Ευθύμης-Λιβαδεία  

3:28 μμ  disa είπε ...

Αυτή η ανάρτηση έχει καταργηθεί από ένα διαχειριστή του ιστολογίου.  

1:10 μμ  p.k. είπε ...

Εχω ελαιοτριβείο στη Μεσσηνία (www.parapougki.blogspot.com ) και μπορω να σας δωσω λάδια για σαπούνι. Εδώ κάτω χρησιμοποιούμε τα λάδια που μαζεύουμε όταν καθαρίζουμε τις δεξαμενές και ειναι πηκτα, θολά και ανοιχτόχρωμα γιατί περιέχουν πολλές λιπαρές ουσίες(Δεν εννοώ τη μούργα). Είναι μάλλον καλύτερα, κάνουν πιο "γεμάτο" σαπούνι και με αυτό λουζόμαστε χωρίς να ξεραίνεται η τρίχα.  

9:05 πμ  KatCut είπε ...

Γεια σας! Έφτιαξα πριν 3 μέρες το σαπούνι και το έχω στα καλούπια, αλλά δοκίμασα να το φτιάξω με υπερλίπανση ~10% , τις αναλογίες τις βρήκα από αυτό το calculator : http://www.cranberrylane.com/calculator.htm Τώρα για να είμαι σίγουρη για το ph θα το τσεκάρω σε ένα μήνα και θα σας πω τα νεώτερα.

Οι ποσότητες που χρησιμοποίησα είναι :

500γρ Ελαιόλαδο60,87γρ NaoH157,80γρ Απιονισμένο νερό  

7:58 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Έχω ακούσει για σαπούνια γλυκερίνης, ξέρει κανείς πώς γίνεται η διαδικασία με τη γλυκερίνη; Αντικαθιστούμε το ελαιόλαδο με γλυκερίνη ή κάπως αλλιώς;  

25

Page 26: Χειροποίητο Σαπούνι

11:50 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Καλημερα σας και συγχαρητηρια για το θεμα!εχω κανενα 6μηνο που φτιαχνω σαπουνια,αυτο που δεν μπορω να καταφερω ειναι κατι για λουσιμο μαλλιων,το σαπουνι μου τα κολλαει και οταν σταγνωνουν ειναι κομματια-κομματια,φαινονται σαν λαδωμενα!υπαρχει καμια συνταγη για σαμπουαν;και παλι συγχαρητηρια!!  

3:52 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Ανώνυμε, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν σου κάθεται καλά το σαπουνάκι για λούσιμο... Τι συνταγή, τι αναλογίες και τι λάδι χρησιμοποιείς;Εμένα μου έχει κάτσει καλά, και τα σαπούνια μου κάνουν και αρκετό αφρό.Σε μια εποχή δε που είχα πάθει πυτιρίδα και ξηροδερμία, με έσωσαν.  

5:42 μμ  Ανώνυμος είπε ...

σαπουνι ελαιολαδου χρησιμοποιησα,το αρκαδι,εχεις καποια συνταγη αποκλειστικα για μαλλια;για σαμπουαν καμια συνταγη;και αυτη την συνταγη που χεις την εκανα και ετριψα το σαπουνι και το αραιωσα με νερο,το κανα υγρο δλδ,και αυτο χρησιμοποιησα και παλι κολλανε,τι λαθος κανω;και ξυδι εβαλα μετα αλλα τιποτα ,σαν λαδωμενα φαινονται.  

11:48 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Κοίτα, το αναφερόμενο του εμπορίου σαπούνι ΔΕΝ μου έκατσε ποτέ καλά για λούσιμο... μα ποτέ! Έχεις δίκιο πάντα έτσι βγαίνει, λες και λούστηκες με λάδι αντί με σαπούνι, οπότε ξέχνα το.

Τώρα όμως παρακάτω μου λες ότι ενώ κάθησες κι έφτιαξες σαπούνι μόνος σου, μετά το έτριψες και το έριξες σε νερό, προφανώς έχοντας κατά νου πως θα λιώσει και θα φτιάξεις ένα είδος σαμπουάν έτσι.

Αμ, όχι βρε καμάρι μου, δεν το κάνεις αυτό. Με το ίδιο το σαπουνάκι θα λουστείς, χωρίς ούτε να το κόψεις ούτε να το τρίψεις, ούτε να προσπαθήσεις να το διαλύσεις σε νερό.

Λούσου απευθείας με το σαπούνι ως έχει και θα με θυμηθείς.  

26

Page 27: Χειροποίητο Σαπούνι

12:42 μμ  Ανώνυμος είπε ...

οκ!θα το δοκιμασω οπως ειναι λοιπον και θα δω!!ευχαριστω για τον χρονο σου!  

6:01 μμ  Ανώνυμος είπε ...

ΕΙΧΕΣ ΔΙΚΙΟ!!!λιγο ξερα βεβαια,αλλα οχι λαδωμενα!!εβαλα και ξυδι και λιγο μαλακωσαν,μετα ετριψα στα χερια ελαχιστο βουτυρο καριτε και εκανα ελαφρως τις ακρες,μια χαρα!ουφ επιτελους αντιο χημικα!ειμαι πολυ ικανοποιημενη,ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!ακολουθω παντως την ωραια παρεα σας και τις συνταγες σας για φυσικα καλλυντικα,εδω και καιρο,οτι χρησιμοποιω ειναι δικο μου και τα συγχαρητηρια πανε σε σας,καλη συνεχεια!  

12:30 μμ  Ανώνυμος είπε ...

ΓΕΙΑ ΣΑΣ, ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΑΣ Κ ΕΙΔΑ ΟΤΙ ΣΑΣ ΛΕΙΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΝΤΑΓΗ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Κ ΓΙΑ ΜΑΛΛΙΑ... ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ...

ΚΡΕΜΑ-ΣΑΠΟΥΝΙ (ΓΙΑ ΛΟΥΣΙΜΟ, ΠΛΥΣΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΟΣ)

1/2 ΚΟΥΠΑ (125gr) ΤΡΙΜΜΕΝΟ ΛΕΥΚΟ ΣΑΠΟΥΝΙ 1 ΚΟΥΠΑ (250gr) ΑΦΕΨΗΜΑ ΒΟΤΑΝΩΝ (Π.Χ. ΧΑΜΟΜΗΛΙ, ΜΕΛΙΣΣΟΧΟΡΤΟ, ΚΑΛΕΝΤΟΥΛΑ, ΛΕΒΑΝΤΑ Κ.Α.)ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ Κ ΚΡΟΚΟ ΚΟΖΑΝΗΣ (ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΟΣ, ΔΙΝΕΙ Κ ΧΡΥΣΑΦΙ ΧΡΩΜΑ)1 ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ Ή ΑΒΟΚΑΝΤΟ 1 ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΑΜΥΓΔΑΛΕΛΑΙΟ 1 ΚΟΥΤΑΛΙΑ ΜΕΛΙ 1 ΚΡΟΚΟ ΑΥΓΟΥ ΧΤΥΠΗΜΕΝΟ 1 ΚΟΥΤΑΛΑΚΙ ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β5 ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ~40 ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ (ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ, ΛΕΒΑΝΤΑ, ΓΙΑΣΕΜΙ, ΡΟΔΟΞΥΛΟ Κ.Α.)

ΠΡΩΤΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΑΦΕΨΗΜΑ: ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΟΥΠΑ ΒΡΑΣΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΒΑΖΟΥΜΕ 2~3 ΚΟΥΤΑΛΙΕΣ ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΑ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΚΡΥΩΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΛΥΘΟΥΝ ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΒΟΤΑΝΩΝ.ΕΝ ΤΩ ΜΕΤΑΞΥ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΣΤΟΝ ΤΡΙΦΤΗ. ΑΦΟΥ ΦΙΛΤΡΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΑΦΕΨΗΜΑ ΤΟ ΑΝΑΘΕΡΜΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΦΤΑΣΕΙ ΣΕ ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟ

27

Page 28: Χειροποίητο Σαπούνι

ΤΡΙΜΜΕΝΟ ΣΑΠΟΥΝΙ. ΧΤΥΠΑΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ (ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ) ΣΤΟ MULTI ΚΑΛΑ, ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΜΟΙΟΓΕΝΗΣ ΚΡΕΜΑ. ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ ΤΑ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ, ΟΤΑΝ ΚΡΥΩΣΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ. ΑΠΟΘΗΚΕΥΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΣΕ ΒΑΖΟ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΕΙ. [ΣΗΜ: ΑΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΕΙ ΖΕΣΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΚΡΥΩΣΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥΣ ΥΔΡΑΤΜΟΥΣ. ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΠΛΑ ΤΟ ΞΑΝΑΧΤΥΠΑΜΕ ΣΤΟ MULTI ΚΡΥΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΛΗ ΚΡΕΜΑ] ΚΑΛΕΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ!!!  

11:58 πμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Ανώνυμε (τελευταίε), το μίγμα-κρέμα που προτείνεις, πόσο καιρό ζωής έχει; Το διατηρούμε στο ψυγείο;

Φαντάζομαι το χρησιμοποιείς ως έχει ως σαμπουάν, σωστά;

40 σταγόνες αιθέρια έλαια, δεν είναι πάρα πολλά;  

5:34 μμ  Ανώνυμος είπε ...

Δυο ερωτησουλες εχω.Αλατι εχετε ακουσει οτι βαζουνε?Ποσο πρεπει να ναι τπ ph και ποτε κανουμε την μετρηση.Ευχαριστω εκ των προτερων!  

12:03 πμ  HUMAN είπε ...

http://beautyelixirs.blogspot.com/2007/11/1.html#

πολλες απαντησεις σε πολλες ερωτησεις

thehumanual.wordpress.com  

9:01 πμ  Polydoros είπε ...

Φίλε καλημέρα!Δυο παρατηρησούλες.Πρώτον η καυστική σόδα NaOH και η καυστική ποτάσσα ΚΟΗ δεν είναι οξέα αλλά βάσεις. Καμία σχέση μεταξύ τους.

28

Page 29: Χειροποίητο Σαπούνι

Δεύτερον η μέθοδος που περιγράφεις θέλει μετά διαχωρισμό των φάσεων, υγρής και οργανικής, πράγμα που είναι σχετικά δύσκολο να το κάνει κάποιος σπίτι του. Πρέπει να πετύχεις ακριβώς τις αναλογίες για να μη χρειαστεί και για αυτό σου λένε πολλοί ότι κόβει το σαπούνι τους.  

3:17 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Φίλε Polydoros σ' ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.Σχετικά με το οξέα/βάσεις, έχει ήδη εξαντληθεί το θέμα σε προηγούμενες συζητήσεις. Η ονομασία οξέα δόθηκε με βάση την πλατιά αντίληψη του κόσμου ότι η καυστική σόδα και η καυστική ποτάσσα είναι κάτι καυστικό, οξύ γαρ, οπότε εξ' ού και οι προφυλάξεις.Μάλλον έχω σταθεί τυχερή. Στα έξι και παραπάνω χρόνια που φτιάχνω σαπούνια, δεν μου έχουν κόψει ποτέ.Ούτε και της γιαγιάς μου της συνέβει απ' όσο ξέρω στα χρόνια που έφτιαχνε η ίδια.  

6:01 μμ  Terzoglou είπε ...

Αυτή η ανάρτηση αφαιρέθηκε από το συγγραφέα.  

6:03 μμ  tsiki76 είπε ...

Αφού έχω διαβάσει σχετικά sites και κάποια βιβλία και αφού έχω συγκεντρώσει υλικά και .Στο μόνο που διστάζω είναιεξοπλισμό είμαι έτοιμος να το επιχειρήσω αν θα χρησιμοποιήσω αλισίβα KOH,NAOH ή από σταχτόνερο (έχω και από τα 3).Βασικά όσο και αν έχω ψάξει δεν μπορώ να βρω ποσότητες και διαδικασίες για σαπούνι από αλισίβα - σταχτόνερο .Έχει κάποιος κάτι κατά νου του?  

12:29 μμ  Αφροδίτη είπε ...

Στο www.thenaturalworkshop.gr χρησιμοποιούν διάφορα μπαχαρικά και βότανα στα σαπούνια τους. Αυτά πως τα ενσωματώνεις εάν φτιάξεις αυτό το σαπούνι που περιγράφεις;  

12:37 μμ  tsiki76 είπε ...

29

Page 30: Χειροποίητο Σαπούνι

Τα προσθέτεις προς το τέλος όταν ανακατεύεις το μίγμα και αυτό για να μην χάσουν τις ιδιότητες τους.  

2:14 μμ  Xristina είπε ...

Xριστίνα Χαιρετώ σας από την μυριόκαρπο Ήλεκτρα Μεσσηνίας .Εύγε σε όλους γιά τις προσπάθειες και τους πειραματισμούς σας.Σας προτείνω μια λοσιόν για ξέβγαλμα μαλλιών μετά το λούσιμο από το βιβλίο "Φυσικές συνταγές ομορφιάς"Τάκη και Μπαμπίτσα Καβαλλιεράτου εκδ.Πατάκη.500γρ.ξίδι ή λευκό κρασί1 φλυτζανι του τσαγιού φύλλα καρυδιάς φρέσκα (το Φθινόπωρο τα φύλλα πέφτουν)1 φλυτζάνι του τσαγιού δεντρολίβανο(φρέσκο)5 γαρίφαλαΕΚΤΕΛΕΣΗΒαζουμε τα φύλλα καρυδιάς,το δεντρολίβανο και τα γαρίφαλα στο ξίδι ή τό κρασί.Αφήνουμε γιά 15 μέρες μέσα στό σπίτι (όχι στον ήλιο)και στη συνέχεια σουρώνουμε.ΧΡΗΣΗΚάθε φορά που λουζόμαστε διαλύουμε 2 κουταλιές της σούπας σε 1 ποτήρι χλιαρό νερό και το ρίχνουμε στα μαλλιά μας.(Καλό θα ήταν να μην ξεβγάλουμε με νερό).ΙΔΙΟΤΗΤΕΣΕνυδατώνει σε βάθος την τρίχα και απαλλάσσει απο την ξηροδερμία και την πιτυρίδα. Τα μαλλιά γίνονται λαμπερά και απαλά.Αν σας ενδιαφέρει έχω μιά συνταγή γιά σαμπουάν με σπιτικό σαπούνι,πολύ καλή.Τώρα δεν προλαβαίνω διότι πάω να σκάψω στόν κήπο.Τα φυτά μου με περιμένουν.Φιλικούς χαιρετισμούς  

3:46 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Γεια σου Χριστίνα από την κούκλα Μεσσηνία, και σ' ευχαριστώ για την προσθήκη σου, είναι πολύ ενδιαφέρουσα, μακάρι να είχα την ευκαιρία να μαζέψω καρυδόφυλλα για να τη δοκιμάσω. Αλλά ας είναι καλά το χωριό της μαμάς, στο πανέμορφο Πήλιο, θα αγγαρέψω την ξαδέλφη μου να μου μαζέψει μερικά.

Γράψε μου αν θέλεις και τη δεύτερη συνταγή για το σαμπουάν με το σπιτικό σαπούνι.

Σ' ευχαριστώ  

9:55 μμ  Xristina είπε ...

30

Page 31: Χειροποίητο Σαπούνι

Kαλήν εσπέραΓιά το σαμπουάν(μήπως κάποιος ξέρει να πού πεί το σαμπουάν στα ελληνικά πως λέγεται)πρώτα παρασκευάζουμε ένα βάμα δεντρολίβανου ως εξής-Σε ένα πλατύστομο βάζο βάζουμε το βότανο(άνθη,φύλλα ή ρίζες)στην περιπτωσή μας ξερό δεντρολίβανο(κλαδάκια με φύλλα) και προσθέτουμε οινόπνευμα ποτοποιίας ή βότκα ή μπράντυ ή τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο (το χρησιμοποιώ είναι το πιο φυσικό).Η αναλογία είναι 100 γρ.ξερό βότανο προς 400 γρ.ποτού.14 μέρες στόν ήλιο,ανακινούμε πού καί πού. Φιλτράρουμε με διπλό τουλπάνι και φυλάσσουμε σε σκουρόχρωμο μπουκάλι ει δυνατόν με γυάλινο πώμα,φυλάσσουμε σε σκοτεινο μέρος.Διατηρείτε πολλά χρόνια.ΣΑΜΠΟΥΑΝ ΜΕ ΒΟΤΑΝΑΔύο διπλόχουφτες ψιλοκομμένη ήμερη τσουκνίδα (χρήση γαντιών)μισό λίτρο αποσταγμένο νερό1 λίτρο πολτό σαπουνιού ή τριμμένο στο μίξερ ή700 γρ.τριμμένο πράσινο σαπούνι100γρ βάμα δεντρολίβανου(ως άνω)5 κουταλιές της σούπας ξίδιΕΚΤΕΛΕΣΗΒάζουμε την τσουκνίδα σε μιά κατσαρόλα.Σε μιά άλλη κατσαρόλα βράζουμε το νερό και με αυτό περιχύνουμε την τσουκνίδα (έκχυμα).Όταν κρυωσει στραγγίζουμε και προσθέτουμε το σαπούνι ,το βάμα και το ξίδι.Ανακατεύετε καλά και είναι έτοιμο.Δύο χέρια λούσιμο είναι μιά χαρά.Ανακινούμε πρίν από κάθε χρήση.Ξεπλένουμε καλά.Μας δίνουν την αίσθηση ότι κολούν.Αυτό είναι παροδικό ,όταν στεγνώσουν τα μαλλιά γίνονται άπαλά και μεταξένια.σημ.Χριστίνας 'Το δεντρολίβανο και η τσουκνίδα σταματούν την τριχόπτωση.Το σαπούνι δεν ερεθίζει το δέρμα,διότι είναι αναγνωρίσιμο απ΄αυτό.Το ξίδι γιά μαλακτικό,δίνει απαλότητα στα μαλλιά.Χρησιμοποίησα το σαμπουάν και ως αφροντούς με πολύ καλά αποτελέσματα,δεν ξεραίνει το δέρμα,μόνο που καλό θα ήταν να βάζαμε λίγο περισσότερο στό σφουγγάρι γιά αφρό.Χρειαζόμαστε δε πολύ λιγώτερο νερό στο ξέβγαλμα απ΄το να χρησιμοποιούσαμε αφροντούς του εμπορίου.Ο στόχος είναι να καταφέρουμε πηγαίνοντας στην υπεραγορά να αγοράζουμε μόνο χαρτοπεστέτες και χαρτί υγείας. Εύχομαι αρμονία και φως στη ζωή σαςΧριστίνα  

11:15 πμ  Ανώνυμος είπε ...

ΧΑΙΡΕΤΕ, ΖΗΤΩ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΑΝΙΟΤΕΡΟ ΑΓΑΘΟ ΠΙΑ... ΛΟΙΠΟΝ, ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ-ΚΡΕΜΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΑΥΤΟΥΣΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΛΟΥΣΙΜΟ, ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΑΦΑΙΡΕΣΕΙ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΤΑ ΒΟΥΛΗΣΗ... ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ, ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΚΑΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΥΝΟΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

31

Page 32: Χειροποίητο Σαπούνι

ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ. ΜΟΝΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΧΥΜΟΥΣ ΦΡΟΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΞΙΝΟΙ ΚΑΙ ΟΥΔΕΤΕΡΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ PH, ΕΚΕΙ ΘΕΛΕΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟ. ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΦΕΨΗΜΑ ΒΟΤΑΝΩΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΓΑΛΑ (ΕΒΑΠΟΡΕ) ΜΕ ΜΕΛΙ ΚΑΙ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΡΕΜΩΔΕΣ ΣΤΗΝ ΥΦΗ! ΤΑ ΑΙΘΕΡΙΑ ΕΛΑΙΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΛΑΤΤΩΘΟΥΝ Ή ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΟΥΔΕΤΕΡΟ. ΤΟ ΒΡΙΣΚΩ ΠΟΛΥ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΩΡΙΜΑΣΕΙ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΤ'ΕΥΘΕΙΑΝ! ΧΑΙΡΕΤΩ, ΚΑΛΕΣ ΑΛΧΗΜΕΙΕΣ ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ!  

6:26 πμ  olive είπε ...

ΚαλημεραΠολυ ενδιαφεροντα ολα οσα λετε. Προσωπικα εχω ασχοληθει μονο 1-2 φορες πρακτικα με το θεμα και οτι θυμαμαι απο τη γιαγια πριν πολλα χρονια...Ετσι δεν μπορω να βοηθησω σε κατι μιας και και δεν υπαρχει αναλογη εμπειρια. Ωστοσο στο θεωρητικο κομματι της διαδικασια μπορω να πω 1-2 πραγματακια.Ειπωθηκε κατι για το σαπουνι γλυκερινης, οπως και για αλυσιβα διαχωρισμο φασεων κτλ κτλ.Το ελαιολαδο ειναι κατα το μεγαλυτερο ποσοστο εστεροποιμενα λιπαρα οξεα με γλυκερολη. Πολυ πολυ μικρο ποσοστο του ειναι ελευθερα λιπαρα οξεα.Το λιπαρο οξυ ειναι ασθενες οργανικο οξυ της μορφης R-COOH και η γλυκερολη μια τρι-αλκοολη, ενα μοριο δλδ που εχει 3 αλκοολικες ομαδες (-OH)Εδω να πουμε οτι καθε ενωση οργανικου οξεος με αλκοολη ονομαζεται εστερας. Γιαυτο και ειπαμε νωριτερα οτι το ελαιολαδο ειναι κυριως τρι-εστερες της γλυκερολης.Το ολο θεμα της σαπωνοποιησης ειναι να σπασουν οι εστερικοι δεσμοι των λιπαρων οξεων με τη γλυκερολη, να εχουμε ελευθερα λιπαρα οξεα και στη συνεχεια αυτα τα ελευθερα λιπαρα οξεα να αντιδρασουν με την καταλληλη βαση (ΝαΟΗ ή ΚΟΗ) (το κοινο σημειο αλκοολης και βασεων ειναι η ομαδα -ΟΗ)Μιλαμε ουσιαστικα για 2 ξεχωριστες αντιδρασεις. Το διαχωρισμο των λιπαρων οξεων με τη γλυκερολη και στην συνεχεια την εξεδουτερωση των λιπαρων οξεων απο την βαση. Γινεται σαφες πλεον οτι αν η ποσοτητα της βασης δεν ειναι η σωστη θα εχουμε ειτε περισεια βασης ειτε περισεια οξεων με αποτελεσμα ακαταλληλο σαπουνι.Επισης φαινεται οτι η γλυκερινη (γλυκερολη) ειναι ενα παραπροιον της διαδικασιας.Σε περιπτωση που χρησιμοποιηθει πουλ περισσοτερο νερο και στην συνεχεια γινει διαχωρισμος υγρης απο "πηχτης" φασης, τοτε εχουμε χασει ολη την γλυκερινη καθως αυτη ηταν διαλυμενη στο νερο.Μια τετοια διαδικασια ηταν αυτη που χρησιμοποιουσαν οι γιαγιες μας. Αυτο το εκανα κατ'αναγκη. Δεν γνωριζαν την ακριβη ποσοτητα ΝαΟΗ που επρεπε να χρησιμοποιησουν ή ακομα και αν το ηξεραν δεν υπηρχε τροπος να τη μετρησουν. Αυτο συνεβαινε γιατι δεν χρησιμοποιουσαν ΝαΟΗ του εμποριου γνωστης καθαροτητας και περιεκτηκοτητας . Χρησιμοποιουσαν σταχτονερο (αλυσιβα). Αυτο το ιδιοσκευασμα περιειχε μη καθορισμενη ποσοτητα βασης.Ετσι ηταν υποχρεωμενες να χρησιμοποιησουν εναν αρκετα μεγαλο ογκο

32

Page 33: Χειροποίητο Σαπούνι

σταχτονερου, ελπιζοντας οτι θα περιεχει την απαιτουμενη ποσοτητα βασης. Αν τελικα αποδεικνυονταν λιγοτερη απλα δεν επηζε το σαπουνι.Στην περιπτωση ομως που ηταν περισσοτερη επρεπε υποχρεωτικα να χρησιμοποιηθει και μεγαλος ογκος νερου ωστε εκει να παραμεινει η περισεια βασης που θα εμενε μετα την ολοκληρωση της αντιδρασης σαπωνοποιησης.Ετσι λοιπον ειχαμε σε μεγαλο ογκο νερου ενα ετερογενες μιγμα που περιειχε μια "πηχτη" φαση, τη σαπωνομαζα και μια υγρη φαση οπου ειχαμε την πεςρισεια της βασης αλλα και τη γλυκερινη.Στο σταδιο αυτο βοηθουσε και το αλατι γιατι διευκολυνε το διαχωρισμο αυτων των 2 φασεων.Ετσι επαιρναν με μια τρυπητη κουταλα την παχυρευστη σαπουνομαζα στην επιφανεια και στο τελος εμενε το νερο με οτι περισεια βασης αλλα και ολη τη γλκερολη.Επομενως δεν μιλαμε για χρηση αλυσιβας στις συνταγες οπως αυτες που εχουν αναφερθει μεχρι τωρα (εκτος αν στην αλυσιβα που φτιαξει καποιος ειναι σε θεση να προσδιορισει με ακριβεια την περιοκτηκοτητα της σε ΝαΟΗ και εφοσον αυτη δεν ειναι πολυ μικρη ωστε να εχουμε πολυ μεγαλυτερο ογκο νερου απο αυτον που μπορει να ενσωματωθει στην αντιστοιχη ποσοτητα ελαιου). Ουτε η χρηση αλατιου προσφερει κατι.  

6:27 πμ  olive είπε ...

Και επειδη υπαρχει περιορισμος στους χαρακτηρες, σε συνεχεια

.....Οι συνταγες οπως αυτη που αναφερθηκαν εχει ετοιμες τις σωστε ποσοτητες λαδιου (οξεος) και ΝαΟΗ (βασης) ωστε να εχουμε εξουδετερωση. Η ποσοτητα νερου παλι ειναι η απαιτουμενη ωστε απο τη μια μερια φτανει ωστε να προχωρησει η αντιδραση (η πρωτη φαση της διασπασης του λαδιου σε λιπαρα οξεα και γλυκερολη απαιτει καταναλωση νερου) και απο την αλλη να μην ειναι και πολυ μεγαλη ωστε να μην παρουμε ενα "νερουλο" σαπουνι.Ειναι αυτονοητο λοιπον οτι σε μια τετοια συνταγη οπου χρησιμοποιουμε εξαρχης τις σωστες και ακριβεις ποσοτητες συστατικων (λαδιου, βασης, νερου) δεν θα πεταχτει τιποτα απο τα αρχικα συστατικα. Ετσι σε ενα τετοιο σαπουνι θα παραμεινει ολη η ποσοτητα γλυκερινης που αρχικα υπαρχει στο λαδι μας.Ελπιζω η παραπανω θεωρητικη καλυψη της σαπωνοποιησης να βοηθησε ωστε να λυθουν μερικες απο τις αποριες που ειδα να εκφραζονται μεχρι τωρα και να συμβαλει στην καλυτερη κατανοηση της διαδικασιας. (και να μην ειχε υπερβολικη δοση χημειας ωστε να ειναι κατανοητο ακομα και απο οσους δεν εχουν ιδιαιτερες γνωσεις χημειας....)  

9:14 μμ  tsiki76 είπε ...

33

Page 34: Χειροποίητο Σαπούνι

Σ ευχαριστώ olive για τις πληροφορίες όσον αφορά το σταχτόνερο . Μάλλον η αλισίβα-σταχτόνερο που συγκέντρωσα ,κάνοντας άνω κάτω σόμπες και τζάκια .θα πάει στον κήπο για λίπασμα  

7:59 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Παιδιά ευχαριστώ για την συνταγή. Έκανα χθες την συνταγή που αναφέρεται αρχικά και μου πέτυχε. Τουλάχιστον έτσι νομίζω. Τώρα το έχω σε ένα μπολάκι με ωραίο σχήμα και περιμένω να πήξει. Αλήθεια μία απορία έχω. Έχουν περάσει περίπου 15 ώρες και είναι ακόμη μαλακό, σαν πυχτή πάστα. Θα στεγνώσει ή μήπως απέτυχα???Πάντως ευχαριστώ πολύ για την ιδέα, είναι ένα πάρα πολύ ωραίο αντικείμενο για να ασχοληθεί κάποιος.

Μία επισήμανση. Να δίνεται ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΡΟΣΟΧΗ στην διάλυση του ΝaΟΗ στο νερό. Είναι πολύ επικίνδυνη ΄και εξώθερμη διάλυση.  

4:17 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Μπραβο στην Olive για την πολυ σωστη τεκμηριωση απο πλευρας χημειας. Σκοπευα να το κανω εγω, αλλα τωρα δεν χρειαζεται. Θα αναφερθω σε αλλα θεματα. Καποιος ρωτησε γιατι πρεπει να προστεθει η καυστικη σοδα στο νερο και οχι το αντιθετο. Ο λογος ειναι απλος. Η καυστικη σοδα, αλλα και η καυστικη ποτασσα ειναι πολυ ισχυρες βασεις και προκαλουν ακριβως την ιδια ζημια με τα αντιστοιχα ισχυρα οξεα. Στην ουσια προκειται για μορια που "διψουν" για νερο και μολις το συναντησουν θα κανουν τα παντα για να το αποκτησουν. Αν, λοιπον, ριξετε το νερο σε μια τετοια βαση τα μορια την θα "τσακωθουν" για το ποιο θα παρει τις πρωτες σταγονες με αποτελεσμα να αυξηθει πολυ η θερμοκρασια πραγμα επικινδυνο. Αν, ομως, ριξετε την βαση στο νερο, δεν θα υπαρξει προβλημα καθως τα μορια της βασης θα ειναι λιγα σε σχεση με την ποσοτητα του νερου και δεν θα "τσακωθουν" μεταξυ τους.

Η απαντηση για την μη πηξη που ανεφεραν καποιοι αλλοι εχει ηδη δοθει. Αν βαλετε περισσοτερη βαση απο αυτην που χρειαζεται για να εξουδετερωθει πληρως το οξυ (ελαιο) δεν θα πηξει.

Καποιος ειπε οτι αιθερια ελαια δεν μπορει να φτιαξει καποιος μονος του. Λαθος. Μπορει ο καθενας να φτιαξει με μια αποστακτικη συσκευη, αλλα οχι σαν αυτες που χρησιμοποιουμε για το τσιπουρο.  

11:56 πμ  Ανώνυμος είπε ...

34

Page 35: Χειροποίητο Σαπούνι

Γεια σας ειμαι η Χριστινα απο την Κορινθο, εχω ενθουσιαστει με ολου σας!Εχω και εγω μια τρελα με σαπουνακια ,κρεμουλες ,λαδακια ,αφηστε που οπου δω βοτανο του δινω και καταλαβαινει. Τωρα καπου ειδα και ρωτησατε για τα σαπουνια που ειναι διαφανα , γινονται απο μαζα γλυκερινης που θελει μονο να την λυωσεις (μπαιν μαρι)και μολις σχεδον κρυωσει βαζετε αιθερια ελαια ,χρωμα κτλ,ριχνετε σε καλουπι,αυτο δεν χρειαζεται να περιμενετε 5-6 εβδομαδες ,αν και θελει και αυτο λιγο χρονο.Να ειστε καλα,σασ διαβαζω παντα!  

6:27 μμ  psychoanalysi είπε ...

είναι τόσο απλό!Με βίντεο.

http://www.youtube.com/watch?v=mNmTYQr0SvE

Η καθαριότητα είναι αρχοντιά υποτιμημένη!  

11:00 πμ  Ανώνυμος είπε ...

Παιδιά μου έχει κόψει αρκετές φορές στην αρχή αλλά τώρα έχω καταλήξει ότι είναι θέμα καθαρά και απόλυτα μεγάλης παραμονής πάνω στην εστία. Θεωρώντας ότι όσο περισσότερο ζεσταίνεται τόσο περισσότερο σίγουρα θα πήξει γίνεται το μεγάλο λάθος.Απλά αν το ζεστάνουμε λίγο θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο να πήξει στο ράφι αλλά θα έχει πιο ομοιόμορφη υφή.Άρα μην το κρατάτε πολύ ώρα στην εστία. Μόλις σας φανεί και μόνο ότι λίγο ψευτόέπηξε τραβήξτε το εκτός εστίας. Το πολύ πολύ να χρειαστεί ένα μήνα να πήξει αλλά θα έχει φανταστική και ομοιγενή υφή.  

6:31 μμ  Ανώνυμος είπε ...

kalispera ki apo mena prospa8w edw kai 10 meres peripoy na ftiaksw to diko moy sapoyni kai panta exw to idio problima tin ali mera poy paw na to kopsw eno giri giro einai wraio san kaseri ena pragma sti mesi einai poly skliro kai 8rimatizete parakalw ta fwta sas  

2:11 πμ  vaggelia είπε ...

35

Page 36: Χειροποίητο Σαπούνι

kalhmera  

10:52 μμ  Ανώνυμος είπε ...

ολγα γεια σε ολους!μελι και γαλα πως προσθετω και σε τι αναλογια;ευχαριστω  

11:56 πμ  mmaria137 είπε ...

Αυτή η ανάρτηση αφαιρέθηκε από το συγγραφέα.  

11:58 πμ  mmaria137 είπε ...

skeftomai na ftiaksw sapoynakia gia prwti fora. Ta ylika apo pou na ta promhtheutw proteinete? Menw Athina.  

5:03 μμ  maria είπε ...

Γεια σας , περυσι εφτιαξα σαπουνι , τηρησα ακριβως τις ποσοτητες που αναφέρονται στην σελίδα σας και έγινε πολυ ωραιο.Φετος έγινε πολύ σκληρο , δεν μου αρέσει.Μπορω να επαναλάβω την διαδικασία αντί για λάδι να βάλω το σαπουνι " το σκληρό";Παρακαλώ βοηθείστε με , δεν θέλω να το πετάξω.Σας ευχαριστώ  

11:21 μμ  Τυπος Νυχτερινος είπε ...

Maria όταν λες σκληρό πολύ, τι εννοείς; Γενικά το σαπούνι ελαιόλαδου όταν περνάει ο καιρός σκληραίνει αρκετά.Αλλά βρε κορίτσι μου, εδώ παλεύουμε πώς και τι να μας βγει σκληρό το σαπούνι, εσένα γιατί σε στεναχωρεί αυτό; Έχει χάσει κάτι από τη λειτουργικότητά του; Αμφιβάλλω.

Παρόλα αυτά, ναι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ξανά, αλλά όχι στη θέση του λαδιού.Είναι διαφορετική τεχνική, το λεγόμενο rebatch ή french milled soap.

36

Page 37: Χειροποίητο Σαπούνι

Σ' αυτή την περίπτωση, τρίβουμε το σαπούνι στον τρίφτη και το ξαναλιώνουμε. Αυτό το κάνουμε σε περίπτωση που κάτι μας έχει πάει στραβά στο αρχικό σαπούνι και θέλουμε να το "διορθώσουμε". Έχε υπόψη σου πάντως, ότι με αυτή τη μέθοδο το σαπουνάκι σου δε θα έχει την ωραία, λεία μορφή που έχει τώρα, θα γίνει κάπως τραχύ και ρουστίκ, αλλά είναι μονάχα θέμα εμφάνισης, δε θα χάσει τίποτα.Αντίθετα θα μπορείς να του προσθέσεις εξτρά πράγματα αν θες, όπως χρώμα και άρωμα.

Είναι δύσκολη τεχνική, απαιτεί αρκετό χρόνο, υπομονή και κόπο. Για μένα ισχύει το "μην το κάνεις αν δεν είναι απολύτως απαραίτητο".

Αν θέλεις λεπτομέρειες γράψε μου στο email του blog μου να σε κατατοπίσω.  

1:42 πμ  Λ.Κ. είπε ...

Χρησιμοποίησα στην παρασκευή του σαπουνιού νερό που είχε μετατραπεί σε αλκοόλ. Όταν προσέθεσα το ΝαΟΗ άφρισε υπερβολικά και απέκτησε ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα.Θα είναι κατάλληλο προς χρήση αυτό το σα

37