Download - Facebook marketing voor gevorderden
![Page 1: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/1.jpg)
Marketing
Advanced
![Page 2: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/2.jpg)
Over mezelf
@PeterMinkjan
![Page 3: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/3.jpg)
FacebookPro.nl
![Page 4: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/4.jpg)
Agenda
• Metrics • Page Design • Page Promotion • Advertising • Content strategie • Analytics & Tools • Q & A
•
![Page 5: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/5.jpg)
Content analyse
• x
Metrics
![Page 6: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/6.jpg)
The Metrics
• Deze metrics zijn te zien in nieuwe FB insights. • Switch naar Engelse taal (nog niet beschikbaar in NL).
![Page 7: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/7.jpg)
Fans/Likes
Fans are just your potential audience
![Page 8: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/8.jpg)
Friends of fans
Waardeloze metric
![Page 9: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/9.jpg)
Reach
Aantal unieke gebruikers (zowel fans als niet-fans) die je hebt bereikt.
![Page 10: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/10.jpg)
Engaged Users
![Page 11: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/11.jpg)
People talking about
Aantal gebruikers die laatste 7 dagen interactie met pagina hebben gehad
![Page 12: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/12.jpg)
Virality
Reach/Talking about this = Virality
![Page 13: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/13.jpg)
Probleem
“Alles draait om engagement maar wat is goed?”
![Page 14: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/14.jpg)
Oplossing = IPM
IPM = Interactions per thousand fans
IPM = Interactions per thousand fans
![Page 15: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/15.jpg)
Voordelen IPM
• 1 simpele metric geeft inzage in interactie/engagement
• Periode: 30 dagen i.p.v. 7 dagen
• Vergelijking tussen pagina’s mogelijk
• Van eigen pagina’s score per update en contenttype
• Je hoeft geen dure tool aan te schaffen
![Page 16: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/16.jpg)
IPM per content type
Bron: http://www.conversocial.com/blog/entry/what-do-your-customers-engage-with-in-facebook-photos-top-the-chart
Gemiddelde IPM van 100 grootste Nederlandse pagina’s is 2,65 (periode: oktober 2011)
![Page 17: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/17.jpg)
![Page 18: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/18.jpg)
Hoogste engagement wereldwijd
![Page 19: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/19.jpg)
Hoogste engagement in NL
IPM = 11,47
![Page 20: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/20.jpg)
![Page 21: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/21.jpg)
![Page 22: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/22.jpg)
Reismagazines
1. Reizen Magazine
2. Columbus
3. National Geographic Traveler
![Page 23: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/23.jpg)
![Page 24: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/24.jpg)
Bier
1. Heineken
2. Grolsch
3. Amstel
![Page 25: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/25.jpg)
![Page 26: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/26.jpg)
“Social media experts”
1. KREM Social
2. Social Embassy
3. Info.nl Social Marketing
![Page 27: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/27.jpg)
![Page 28: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/28.jpg)
Marketingblogs
1. Marketingfacts
2. Dutch Cowboys
3. Frankwatching
![Page 29: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/29.jpg)
![Page 30: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/30.jpg)
Exclusief voor M! Facebook fans
Volledige engagement analyse van alle grote Nederlandse Facebook pagina’s.
![Page 31: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/31.jpg)
Nog een reden voor engagement…..
Bron: http://www.bain.com/publications/articles/putting-social-media-to-work.aspx
![Page 32: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/32.jpg)
Verwijzend verkeer
Tip: Maak apart FB segment aan in Google Analytics
![Page 33: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/33.jpg)
Content analyse
• x
Page Design
![Page 34: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/34.jpg)
Pagina checklist
• Mooie profielfoto
• Welkomsttab instellen
• Relevante andere tabs instellen
• Info volledig invullen
• Facebook URL vastleggen
• Fotostrip vullen
• Meerdere beheerders toevoegen
Voorbeeld welkomsttab
![Page 35: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/35.jpg)
Niet technisch of geen zin om zelf te doen?
Enkele goede aanbieders van apps
![Page 36: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/36.jpg)
Content analyse
• x
Page Promotion
![Page 37: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/37.jpg)
Page Promotion
Begin eerst bij je eigen klanten/collega’s/bekenden voor je gaat
adverteren.
![Page 38: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/38.jpg)
Waarom zijn mensen fan?
• Laatste nieuws over merk ontvangen
• Om korting of freebies te ontvangen
• Contests & Give aways
• Om affiniteit met merk te tonen
![Page 39: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/39.jpg)
Like Box op je website
![Page 40: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/40.jpg)
Bron: http://www.wisestamp.com/
![Page 41: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/41.jpg)
![Page 42: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/42.jpg)
![Page 43: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/43.jpg)
Maar ook kassabon
![Page 44: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/44.jpg)
![Page 45: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/45.jpg)
Geef fans korting
![Page 46: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/46.jpg)
Geef fans exclusieve content
Bron: www.facebook.com/ClearRiskInc
![Page 47: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/47.jpg)
Die ze nergens anders kunnen vinden
![Page 48: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/48.jpg)
Geef een donatie voor een like
![Page 49: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/49.jpg)
Stop Aids Now! & Postcodeloterij
![Page 50: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/50.jpg)
Jiba & Pink Ribbon
![Page 51: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/51.jpg)
Wedstrijden & Winacties
• Hou je aan de regels
• Hou de prijs relevant
• Maak deelname simpel
• Reserveer budget voor promotie
• Zorg voor share functionaliteit
![Page 52: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/52.jpg)
Dit mag dus niet
![Page 53: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/53.jpg)
En dit ook niet
![Page 54: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/54.jpg)
Hou de prijs relevant
Tenzij je een Apple dealer bent zijn dat dus geen Ipad’s.
![Page 55: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/55.jpg)
Maak de prijs aansprekend
![Page 56: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/56.jpg)
Content analyse
• x
Advertising
![Page 57: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/57.jpg)
FB advertising vs. AdWords
Facebook advertising is geschikt voor user /fan acquisition, verhogen awareness & re-engagement.
Niet voor sales!
![Page 58: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/58.jpg)
![Page 59: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/59.jpg)
Text/image Ads
![Page 60: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/60.jpg)
Sponsored Stories
![Page 61: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/61.jpg)
Page Post Ad
Zet een page update om in een advertentie. Kan ook worden ingezet om huidige fans op een nieuwe update te wijzen (re-engagement).
![Page 62: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/62.jpg)
Targeting mogelijkheden
• Locatie
• Leeftijd
• Taal
• Opleiding
• Relatie
• Functietitel
• Werkgevers
• Likes & interesses
• Vrienden van bestaande fans
• Fans van bepaalde pagina’s
![Page 63: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/63.jpg)
“We charge less, if you are more engaging.”
Tom Elliot, Facebook
![Page 64: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/64.jpg)
Gemiddelde CTR = 0,05%
CTR & CPC zijn gecorreleerd. Boven de 0,1% is goed.
Bron: http://blogs.webtrends.com/wp-includes/ms-files.php?file=2011/01/webtrends_facebook_advertising_performance.pdf
![Page 65: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/65.jpg)
Ad engagement = CTR
Facebook ads hebben maar een levensduur van 48 -96 uur
![Page 66: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/66.jpg)
Test veel afbeeldingen
![Page 67: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/67.jpg)
Welke afbeeldingen werken?
Mooie mensen (die je aankijken)
Gekleurde randen
Shocking
![Page 68: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/68.jpg)
Friends of fans
Sociale context zorgt voor hogere CTR.
![Page 69: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/69.jpg)
Werkwijze: Dag 1
• 5 verschillende afbeeldingen • 1 titel • 1 tekst
![Page 70: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/70.jpg)
Dag 2
• Pauzeer alle slecht presterende ads (<0,05%) • Voeg nieuwe titels & teksten toe
![Page 71: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/71.jpg)
Dag 3
• Pauzeer ads met te hoge CPC / te lage CTR • Zet CPC bod op wat je maximaal wil betalen
![Page 72: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/72.jpg)
Dag 4
• Cyclus begint opnieuw • Begin een nieuwe campagne met nieuwe afbeeldingen
![Page 73: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/73.jpg)
Nog meer tips
• Begin altijd in een nieuwe campagne
• Gebruik een FB pagina i.p.v. website als landingspagina
• Maak gebruik van de targetingopties
• Gebruik pagina’s als targetingoptie
• Maak gebruik van de sociale context (vrienden van fans)
• Zet sponsored stories in om vrienden van fans te bereiken
• Zet sponsored stories in om engagement onder huidige fans te verhogen
• Gebruik Power editor of Adsage of een fancy API tool zodat je gemakkelijk veel variaties kan uploaden
![Page 74: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/74.jpg)
Content analyse
• x
Content Strategie
![Page 75: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/75.jpg)
Content strategie
“Wat, wanneer, waarover en hoe vaak gaan we updates
posten?”
![Page 76: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/76.jpg)
Interactie gebeurt in de newsfeed
Bron: http://www.conversocial.com/blog/entry/engage-but-what-does-this-really-mean-and-how-do-you-know-if-youa-re-doing-it
![Page 77: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/77.jpg)
EdgeRank bepaalt inhoud newsfeed
![Page 78: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/78.jpg)
EdgeRank formule
Bron: http://www.frankwatching.com/archive/2011/09/01/facebook-edgerank-wat-is-dat-nou-eigenlijk/
![Page 79: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/79.jpg)
![Page 80: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/80.jpg)
Affiniteit
Wat telt allemaal mee:
• Interactie tussen gebruiker en pagina in het verleden
• Hoe vaak gebruiker jouw pagina bezoekt
• Hoeveel vrienden ook fan zijn van jouw pagina
• Interactie van vrienden op pagina
![Page 81: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/81.jpg)
![Page 82: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/82.jpg)
Niet alles heeft hetzelfde gewicht
• Comments > likes
• Comments & likes van vrienden > comments & likes van onbekenden
• Updates met foto & video > updates zonder foto & video
• Originele content > gesynchroniseerde content
![Page 83: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/83.jpg)
![Page 84: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/84.jpg)
Wanneer posten de meeste pagina’s?
Bron: http://argylesocial.com/landing/social-timing-insights-infographic
![Page 85: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/85.jpg)
Wanneer is engagement het hoogst?
![Page 86: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/86.jpg)
Wanneer zijn jouw fans actief?
![Page 87: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/87.jpg)
Hoe vaak moet je posten?
Bronnen: Dan Zarrella & http://mashable.com/2011/10/26/time-facebook-posts/
![Page 88: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/88.jpg)
Mijn advies…..
Maximaal 2 updates per dag en probeer ze ook buiten kantoortijd
en in het weekend te plaatsen.
![Page 89: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/89.jpg)
![Page 90: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/90.jpg)
![Page 91: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/91.jpg)
Te lange updates
Posts with 80 characters or less in length have 27% higher engagement rates.
Bron: http://forms.buddymedia.com/rs/buddymedia/images/review-strategies-for-effective-facebook-wall-posts.pdf
![Page 92: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/92.jpg)
Gebruik geen URL shorteners
Engagement rates are 3 times higher for Posts that used a full-length URL
![Page 93: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/93.jpg)
Facebook is geen Twitter!
Twitter posts = geen interactie = lage EdgeRank = klein bereik =
geen resultaat
![Page 94: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/94.jpg)
Facebook is geen RSS reader
Handmatig posten = meer interactie
![Page 95: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/95.jpg)
650% stijging in verwijzend verkeer
“So what changed? What we did, and what you can do too, was turn off autoposting to Facebook.”
http://wpmu.org/how-to-increase-your-traffic-from-facebook-by-650-in-5-seconds/
![Page 96: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/96.jpg)
![Page 97: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/97.jpg)
Gebruik call-to-actions!
![Page 98: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/98.jpg)
Dus wees duidelijk wat je wilt
![Page 99: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/99.jpg)
Gebruik foto’s
Gebruik foto’s zoveel mogelijk!
![Page 100: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/100.jpg)
Het kan zo…..
![Page 101: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/101.jpg)
Maar ook zo……
![Page 102: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/102.jpg)
Gebruik events
• Voor: maak een event aan zodat mensen kunnen RSVP’en en kondig het aan met update(s)
• Op de dag zelf: post nogmaals een update
• Na: zet foto’s online van het event
![Page 103: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/103.jpg)
X vs. Y
Lokt reacties uit, hoge engagement op deze posts
![Page 104: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/104.jpg)
Stel vragen
Posts that end with a question have a 15% higher engagement rate.
![Page 105: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/105.jpg)
Gebruik Polls
![Page 106: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/106.jpg)
Fill-in-the-blanks
90% meer interactie dan gemiddeld!
![Page 107: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/107.jpg)
Geef tips
![Page 108: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/108.jpg)
Verzin het onderschrift
Nodigt uit om te reageren = meer interactie = hogere EdgeRank
![Page 109: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/109.jpg)
Post gelocaliseerde updates
![Page 110: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/110.jpg)
Speel in op de actualiteit
En….ook hier helpen foto’s
![Page 111: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/111.jpg)
Het moment van de dag
![Page 112: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/112.jpg)
Celebrate stuff
![Page 113: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/113.jpg)
Andere pagina’s taggen
Weinig gebruikte maar effectieve manier om onder de aandacht te komen.
![Page 114: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/114.jpg)
![Page 115: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/115.jpg)
Varieer
![Page 116: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/116.jpg)
Stel een content kalender op
Planning voor de komende maand
![Page 117: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/117.jpg)
Moderation tip: hidden posts
![Page 118: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/118.jpg)
Content analyse
• x
Analytics
![Page 119: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/119.jpg)
Verschillende tools
![Page 120: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/120.jpg)
Facebook Insights
Onlangs compleet vernieuwd: geeft inzage in gebruikers en interactie
![Page 121: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/121.jpg)
EdgeRankchecker
• x
Geeft inzage in EdgeRank (gratis) en geeft aanbevelingen (betaalde versie)
![Page 122: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/122.jpg)
EdgeRankchecker
Nieuwe feature: Post analyis Geeft score van A t/M F aan posts en aanbevelingen. EdgeRankchecker is een hele goede tool als je enkele pagina’s beheert.
![Page 123: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/123.jpg)
Pagelever
Uitgebreider dan Facebook Insights, ideaal voor beheerders van veel pagina’s
![Page 124: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/124.jpg)
Conversocial
Wanneer zijn mijn fans actief?
Welk type content doet het goed?
![Page 125: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/125.jpg)
Met Conversocial kan je ook updates plaatsen/schedulen en pagina’s modereren
![Page 126: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/126.jpg)
Conversocial: Profiler
Bron: https://app.conversocial.com/profiler/
Welk type content doet het goed bij mijn concurrenten?
![Page 127: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/127.jpg)
Wildfire Monitor
Alleen geschikt voor snelle vergelijking van fangroei
![Page 128: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/128.jpg)
SimplyMeasured: Megafoon
Bron: http://simplymeasured.com/freebies/facebook-insights
Facebook.com/Marketingfacts , 14-10-2011 t/m 27-10-2011
![Page 129: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/129.jpg)
SimplyMeasured: Competitor Analysis
Bron: http://simplymeasured.com/freebies/facebook-competitive-analysis
![Page 130: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/130.jpg)
SimplyMeasured: Competitor Analysis
![Page 131: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/131.jpg)
SimplyMeasured: Competitor Analysis
Bron: http://www.facebook.com/DutchCowboys
![Page 132: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/132.jpg)
Google Analytics
Maak een segment aan met Facebook verkeer
![Page 133: Facebook marketing voor gevorderden](https://reader034.vdocuments.net/reader034/viewer/2022051513/545be7a9b0af9fa92c8b458c/html5/thumbnails/133.jpg)
Dank jullie wel!