ivÆkst akademiet - workshop: google adwords for øvede google adwords quality score...

70
Overlev hverdagen – og fremtiden! IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede

Upload: others

Post on 19-Aug-2020

1 views

Category:

Documents


0 download

TRANSCRIPT

Page 1: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

Overlev hverdagen – og fremtiden!

IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede

Page 2: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

Om IVÆKST

- Etableret i 2003 som ”Firmastart” - Offentlig-privat samarbejde Mål: at skabe vækst i nystartede og mindre virksomheder

- I 2006 Relanceret - privat initiativ - ”IVÆKST”Vores mission: hjælpe små og nystartede virksomheder op ad vækstkurven - igennem tværfaglig, troværdig og praktisk rådgivning

- Drevet af et uafhængigt sekretariat

- Samarbejdsvirksomheder:

Page 3: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

Andre tilbud fra IVÆKST Akademi

Se alle gratis workshops og seminarer:

www.ivaekst.dk/seminar

Få besked om nye arrangementer – tilmeld dig nyhedsbrevet:

www.ivaekst.dk/nyhedsbrev

Page 4: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Velkommen til

Google AdWords for øvede

Page 5: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Velkommen til Google AdWords for øvede workshopCasper Blicher Olsen

‣ Web Analytics Association‣ International Institute of Business Analysis

‣ Google AdWords Individual Qualified‣ Google Analytics Individual Qualified

Page 6: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Gorm Larsen & Zornig betjener følgende kunder: 30+ and still going strong!

Page 7: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

• Velkommen• Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)

• Konto-, kampagne- og annoncegruppeniveau• Konverterings sporing i Google AdWords• Effektmåling og optimering med Google Analytics

• Sådan kommer din virksomhed i gang med Google+• Spørgsmål

AgendaGoogle AdWords for øvede workshop

Page 8: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Hemmeligheden bag QS

Page 9: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Hvad er Quality Score?

Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score (kvalitetsresultat)

• CTR på Google.dk• CTR på den annonceret webadresse (den lige unden annoncen)• Tidligere aktiviteter på AdWords kontoen• Relevansen mellem søgeord og annonce i annoncegruppen• Relevansen mellem søgeord og annonce til søgning• Geografiske faktorer• Landing page• Andre relevante faktorer

Page 10: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Den magiske formular bag annonceplaceringen

Annoncerangering = XMaksimum Cost-Per-Click bud

(Max. CPC)Quality Score

Altså...Hvis I har en høj Quality Score kan jeres annoncer stadigvæk godt

have en høj annonceplaceringplacering med et lavt bud

Page 11: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Den magiske formular bag annonceplaceringen - et eksempel

8 = X

Annoncerangering Maks. CPC Quality Score

Søren

Helle

Mads

=

=

10

7

X

X

1,00 kr 8

10

3

1,00 kr

2,35 kr

1

2

3

Søren, Helle og Mads byder alle på søgeordet “græsfrø”

Page 12: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Vælg fanen “Søgeord”

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Sådan finder du dine søgeords Quality Score

Page 13: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

1. Klik på “Kolonner”

2. Vælg “Tilpas kolonner”

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Sådan finder du dine søgeords Quality Score

Page 14: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Vælg fanen “Attributter”

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Sådan finder du dine søgeords Quality Score

Page 15: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Tilføj “Kval.res.”

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Sådan finder du dine søgeords Quality Score

Page 16: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Quality Score er nu tilføjet

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Sådan finder du dine søgeords Quality Score

Page 17: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Sådan finder du dine søgeords Quality Score

Quality Score

Page 18: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Opsummering

Relevante søgeord

Relevant websted

Relevante annoncer

En lavere klikpris for dig

En højereQuality Score

(kvalitetsresultat)= =+

+

Page 19: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

✓ Et for lavt dagsbudget betyder også færre antal kunder til dit site

✓ En lavere klikpris betyder også en lavere placering

✓ Lad være med at byde 20 kr. pr. klik hvis dit produkt kun koster 100 kr.

✓ Lad være med at byde 1 kr. pr. klik hvis der er 50-100 andre annoncører på samme søgeord

✓ Start blødt og fornuftigt ud, forsøg dig frem – du kan altid ændre i din annoncering

✓ Hav ALTID fokus på relevans

Overvej nøje dit budget og dine klikpriser

Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat)Opsummering

Page 20: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konto-, kampagne- og annoncegruppeniveauStrukturere du dine kampagner optimalt?

Page 21: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

KampagnestrukturLav kampagnen efter jeres website

Konto

Kampagne Kampagne

AnnoncegrupperAnnoncer

Søgeord AnnoncegrupperAnnoncer

Søgeord

AnnoncegrupperAnnoncer

Søgeord AnnoncegrupperAnnoncer

Søgeord

AnnoncegrupperAnnoncer

Søgeord

• Login• Faktureringsoplysninger• Tidszone

• Dagligt budget• Målretning• Start- og sluttudspunkt

• Søgeord• CPC• Annoncer

Page 22: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

KampagnestrukturLav kampagnen efter jeres website (eksempel “Haveuniverset”)

Haveuniverset

Produkter Produkter

Produkt AAnnoncer

SøgeordProdukt BAnnoncer

Søgeord

Konto

Kampagne niveau

Annoncegrupper

Søgeord

Produkt CAnnoncer

Søgeord Produkt DAnnoncer

Søgeord

Produkt EAnnoncer

Søgeord

Tip:

Hold jeres søgenetværks annoncer adskildt fra jeres indholdsnetværks annoncer.

Page 23: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

KampagnestrukturLav kampagnen efter jeres website (eksempel “Haveuniverset”)

Haveuniverset

Frø Haveredskaber

BlomsterfrøAnnoncer

SøgeordGræsfrø

Annoncer

Søgeord

SkovleAnnoncer

Søgeord KosteAnnoncer

Søgeord

RiverAnnoncer

Søgeord

Konto

Kampagne niveau

Annoncegrupper

Søgeord

Tip:

Hold jeres søgenetværks annoncer adskildt fra jeres indholdsnetværks annoncer.

Page 24: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

KampagnestrukturLav kampagnen efter jeres website (eksempel “Haveuniverset”)

Haveuniverset

Produkter Brand

Produkt AAnnoncer

SøgeordProdukt bAnnoncer

Søgeord

Virksomheden -brand

AnnoncerSøgeord

Produkt A -brand

AnnoncerSøgeord

Konto

Kampagne niveau

Annoncegrupper

Søgeord

Produkt B -brand

AnnoncerSøgeord

Tip:

Hold jeres søgenetværks annoncer adskildt fra jeres indholdsnetværks annoncer.

Page 25: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

KampagnestrukturLav kampagnen efter jeres website (eksempel “Haveuniverset”)

Haveuniverset

Frø Haveuniversetbrand

BlomsterfrøAnnoncer

SøgeordGræsfrø

Annoncer

Søgeord

HaveuniversetAnnoncer

Søgeord

Koste + Haveuniverset

AnnoncerSøgeord

River + Haveuniverset

AnnoncerSøgeord

Konto

Kampagne niveau

Annoncegrupper

Søgeord

Tip:

Hold jeres søgenetværks annoncer adskildt fra jeres indholdsnetværks annoncer.

Page 26: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

KampagnestrukturLav kampagnen efter jeres website

Din kontostruktur bør afspejle strukturen på din hjemmeside

Page 27: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Definer jeres AdWords strategiOg lær at sæt mål!

Page 28: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

AdWords strategiDefiner jeres strategi

I bør stille jer selv følgende spørgsmål:

• Hvad er det overordnet formål med AdWords kampagnen?• Vores handlinger (actions) er målbare hvordan?• Hvad er en konvertering (handling) værd?• Hvem skal vores målgruppe være?• Budget• Løbetid • Begrænsninger

Page 29: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsMål effekten af dine kampagner

Page 30: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsMål effekten af dine kampagner

Indsaml konverterings-aktiviteter i din AdWords konto

Page 31: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsMål effekten af dine kampagner - Konverteringssporings stien

Klik

Cookie

Brugerhandling

Cookie

Din AdWords konto

Page 32: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsMål effekten af dine kampagner

“køb græsfrø online” “billige danske græsfrø”

30 klik (CPC = 3 kr.)=

1 køb

30 klik (CPC = 5 kr.)=

2 køb

Prisen er 3x30 = 90kr. Prisen er (5x30)/2 = 75kr.

Resultat? “billige danske græsfrø” er mere profitablet”

Page 33: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Under fanen “Værktøj og Analyse” vælg “Konverteringer”

Page 34: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Indtast “konverteringsnavn” og vælg “Webside”

Page 35: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Vælg “konverteringskategori”

Page 36: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Vælg “Avancerede indstillinger”

Page 37: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Klik “Gem og fortsæt”

Page 38: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Page 39: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing

Indsæt koden imellem <body> </body> tags på kvitterings siden

Page 40: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsSådan tilføjer du konverterings sporing - Færdig

Page 41: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Konverterings sporing i Google AdWordsOversigt over mulige konverterings mål

Webshop

• Salg• Nyhedsbrevs tilmeldinger• Nye medlemmer af kundeklub

Lead genrerings website

• Lead (kundeemne) (f.eks. kontakt os formular)

Indholds website (f.eks. blog)

• Visning af vigtig side (Kontakt mig)

Page 42: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Effektmåling og optimering med Google AnalyticsKonfigurer mål, analyser og optimer

Page 43: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google Analytics med AdWords dataSe bounce rate, CPA og omsætning

Page 44: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Tilføj automatisk tagging til dine annoncerAutomatisk tagging

Under fanen “Min konto” vælg “Præferencer”

Page 45: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Tilføj automatisk tagging til dine annoncerAutomatisk tagging

Klik “Rediger”

Page 46: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Tilføj automatisk tagging til dine annoncerAutomatisk tagging

1. Vælg “Automatisk tagging af destinationswebadresse”

2. Klik “Gem ændringer”

Page 47: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Tilføj automatisk tagging til dine annoncerAutomatisk tagging - Done

Page 48: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan tilføjer du AdWords data til din Google Analytics

Under fanen “Værktøj og Analyse” vælg “Google Analytics”

Page 49: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan tilføjer du AdWords data til din Google Analytics - Hvis du HAR har Google Analytics

Page 50: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan tilføjer du AdWords data til din Google Analytics - Hvis du IKKE har Google Analytics

Klik “Tilmeld dig”

Page 51: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

1. Accepter “Vilkår og betingelser”

2. Klik “Opret konto”

Page 52: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

Implementer kode på alle websites sider

Info:

Koden bør implementeres før afsluttende </head>-er tag på alle websites sider.

Page 53: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

Klik “Gammel version”

Page 54: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

1. Vælg “Jeg har allerede..”

2. Klik “Fortsæt”

Page 55: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

1. Vælg GA konto2. Vælg “Auto tagging”3. Klik “Link min konto”

Page 56: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

Klik “Ny version”

Page 57: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Link din AdWords konto til Google AnalyticsSådan opretter du en Google Analytics konto

Page 58: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Introduktion til Google AdWords EditorLav dine kampagner offline

Page 59: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords EditorHvis du har mange kampagner, annoncer og søgeord

Page 60: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Google AdWords EditorSådan får du adgang til den

bit.ly/adwordseditor

Gratis!

Page 61: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Spørgsmål?

Page 62: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Og så liiiige en ting til...

Page 63: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

En introduktion til Google+

Få din virksomhed på Google+

Page 64: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

bit.ly/whRchp

Find f.eks. Ivækst på Google+

Page 65: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Sådan kommer din virksomhed i gang med Google+

Page 66: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

www.google.com/+/business

Kom godt i gang med Google+Step 1

Page 67: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

c

Kom godt i gang med Google+Step 2

Page 68: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Trin 4:

Skriv dit første indlæg

Trin 5: Link dit website til din Google+ side

Trin 6:Spred budskabet

Trin 7:Opbyg dine netværk

Kom godt i gang med Google+Step 3+4+5+6+7

Trin 3:

Upload et profil billede

Page 69: IVÆKST Akademiet - Workshop: Google AdWords for øvede Google AdWords Quality Score (kvalitetsresultat) Hvad er Quality Score? Nogle af de faktorer der påvirker jeres Quality Score

© 2011 Gorm Larsen & Zornig A/S - Not for use or distribution without written permission.

Deltag i samtalen: Undlad at indsende indlæg for så blot at glemme alt om dem. Brug underretninger for at holde øje med,

om du er blevet omtalt, og deltag gerne.

Overrask brugerne: Sørg for altid at fastholde målgruppens opmærksomhed. Tilbyd særlige fordele, hangouts eller eksklusivt

indhold.

Opdatering, opdatering, opdatering: Jo bedre indhold du indsender, desto flere personer ønsker så også at tilføje dig til et

netværk.

Send en målrettet meddelelse til din målgruppe. Netværk gør det muligt at segmentere dine meddelelser,

så du kan kommunikere med mindre grupper med mere målrettede meddelelser.

Bedste fremgangsmåder