makkelijk lezen voor volwassenen [bedrijfsnaam]. wat doen we? we maken lezen aantrekkelijk. we...
TRANSCRIPT
![Page 1: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/1.jpg)
Makkelijk lezen voor volwassenen
[Bedrijfsnaam]
![Page 2: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/2.jpg)
Wat doen we?
We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen voor iedereen een
sport: Elke meter maakt je beter! En dan krijg je meer plezier in lezen en
leren.
![Page 3: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/3.jpg)
Doelgroepen
(jong) – volwassenen laaggeletterden anderstaligen ouderen iedereen die makkelijke boeken wil
![Page 4: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/4.jpg)
![Page 5: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/5.jpg)
Leesbeleving
Lees vaker
Lees meer
Lees met plezier
![Page 6: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/6.jpg)
Smaken verschillen
Daarom:humor
spanningliefde en levensverhalen geschiedenisverhalen om voor te lezengedichten
Metillustraties
![Page 7: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/7.jpg)
Lezen makkelijk maken door …
beeldverhalen met foto’s en tekeningen korte verhalen snelleesboekjes rijk geïllustreerde leesboeken kijkgedichten
![Page 8: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/8.jpg)
Makkelijk lezen maar wel….
aansluiten bij de wereld van volwassenen
levenservaring interesse leesvaardigheid
![Page 9: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/9.jpg)
![Page 10: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/10.jpg)
humor
![Page 11: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/11.jpg)
beeldverhalen
![Page 12: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/12.jpg)
liefde en leven
![Page 13: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/13.jpg)
spanning
![Page 14: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/14.jpg)
![Page 15: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/15.jpg)
gedichten om te kijken …
in vogelvlucht …
![Page 16: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/16.jpg)
educatieve materialen
![Page 17: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/17.jpg)
zeven verhalen op een cd-rom
inclusief handleiding om zelf verhalen te schrijven
praktijkgerichte opdrachten
![Page 18: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/18.jpg)
educatieve materialen
![Page 19: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/19.jpg)
![Page 20: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/20.jpg)
puzzels
![Page 21: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/21.jpg)
puzzelen en lezen … boek
![Page 22: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/22.jpg)
veel ervaring met …
bewerken van teksten maken van lesmateriaal lesgeven aan de doelgroep
![Page 23: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/23.jpg)
![Page 24: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/24.jpg)
Als mensen lezen …
“Vroeger was er geen aandacht voor mij. Ik mocht niet naar school en leerde nooit lezen of schrijven. Ik ben nu 59 jaar oud.
Nu leer ik eindelijk lezen en schrijven en kan ik mijn kleinkinderen gaan
voorlezen.”
![Page 25: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/25.jpg)
Wat kan lezen met je doen …
Ik kan jullie vertellen dat ik mijn hele leven lang nog nooit een echt een boekje heb uitgelezen.Maar nu kocht ik voor het eerst een boek. Het is het boekje LENTE VOOR BEGINNERS van Tom Pauka, bewerkt door
Ria van Adrichem.Hier werd ik zo in geraakt dat mijn emoties
los kwamen en mijn verleden tijd weer naar boven kwam en ik soms mijn tranen de vrije loop liet gaan. Ik werd echt geraakt in dit verhaal, ik zag mij zelf in dat boek.
![Page 26: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/26.jpg)
Lezen is …
l
l e z e n
r
e
d e n k e n
u
r
v
d o e n
n
![Page 27: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/27.jpg)
![Page 28: Makkelijk lezen voor volwassenen [Bedrijfsnaam]. Wat doen we? We maken lezen aantrekkelijk. We maken volwassenen actief met taal. Dan wordt lezen](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022052823/5551a0ed4979591f3c8b644e/html5/thumbnails/28.jpg)
Makkelijk lezen voor volwassenen
[Bedrijfsnaam]