mkfc kval2 vt2013

7
Kvalitetsmätning 2 VT 2013 MKFC Stockholms folkhögskola/MKFC Stoc kholm Folk High School

Upload: tarja-hannila

Post on 17-Dec-2014

130 views

Category:

Documents


0 download

DESCRIPTION

 

TRANSCRIPT

Page 1: Mkfc kval2 vt2013

Kvalitetsmätning 2 VT 2013

MKFC Stockholms folkhögskola/MKFC Stockholm Folk High

School

Page 2: Mkfc kval2 vt2013

- 56% kvinnor, 44% män- De flesta är i åldersgruppen 35-45 år (38%)

Av 242 studerande svarade 153 (63%)

Page 3: Mkfc kval2 vt2013

- De flesta var nöjda med utbildningen och kursen har hittills gett de kunskaper studerande förväntat sig få.

- Tveksammaste var svar på frågan om förbättrat självförtroende – mätningens mesta svar på alternativet ”Inte relevant fråga”; 12 stycken hade valt det alternativet.

Frågor om de egna studiemålen

Page 4: Mkfc kval2 vt2013

Frågor om kursen- studietakten har varit bra enligt de flesta- kursinnehållets tydlighet fick lägsta poäng

Page 5: Mkfc kval2 vt2013

- lärplattformen, gruppen som inspirationskälla och samarbete med andra studerande; lägsta poäng (< 3)

Page 6: Mkfc kval2 vt2013

Om skolan- att förbättra kursen samt möjligheten att få studievägledning fick < 3 genomsnitt

Page 7: Mkfc kval2 vt2013

Bra kurs för den grafikintresserade, tempot är bra och även den minst kunniga hänger med. Stilpoäng för lärarens snabba och engagerade svar samt för att klassens forum ägt rum på Facebook (lättillgängligt på elevernas villkor).

Det hade varit bra med en relativt snabb återkoppling för att veta att man var inne på rätt spår, innan man hann gå vidare med många fler uppgifter.

- Ja, den här kursen har ökat mitt förtroende på distansstudier. Nu vet jag med säkerhet att distans kurser funkar lika bra eller bättre än vanliga kurser.

Det är viktigt med en närvarande handledare/lärare, vilket vi helt klart har på den här kursen!

Älskar skapandet.

Flexibility, Reduces my travel time and travel costs

This means that people can communicate and share ideas at the same time with different people

- Jag vill tacka för ett profesionellt arbete framförallt från min lärare

Hoppas e-lärandet utökas i framtidens skolor.

det känns som jag utvecklar mig i mitt projekt utförande och personligen

vi har jätte bra samarbete med mina kurs kamrater

Tycker kursen varit rolig förutom att jag har väldiga problem att få praktik! det enda negativa!

Några kommentarer från studerande