kampanie adwords w praktyce
TRANSCRIPT
![Page 1: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/1.jpg)
KAMPANIE ADWORDS – ZRÓB TO SAM
![Page 2: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/2.jpg)
1. Wprowadzenie do AdWords
2. Struktura konta AdWords
3. Przykładowa kampania
4. Analityka kampanii
ZAGADNIENIA
![Page 3: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/3.jpg)
PPC (Pay Per Click) – reklama rozliczana w formiepłatności za każde kliknięcie.
AdWords to system reklamowy firmy Google umożliwiający reklamowanie się w wyszukiwarceGoogle oraz w witrynach partnerskich należących do sieci reklamowej Google AdSense.
CZYM JEST PPC I ADWORDS
![Page 4: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/4.jpg)
CTR (%)– współczynnik klikalności(Kliknięcia/Wyświetlenia)
CPC – koszt kliknięcia
Pozycja reklamy – 3 I 8
CZYM JEST PPC I ADWORDS
![Page 5: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/5.jpg)
Sieć wyszukiwania – wyszukiwarka Google + partnerzywyszukiwania (onet.pl, AOL).
Sieć reklamowa - Sieć reklamowa to ponad milion witryn, filmów i aplikacji, w których możesz wyświetlać reklamy. 90% odbiorców Internetu na całym świecie i ponad 2 miliony witryn wydawców.
SIEĆ REKLAMOWA I SIEĆ WYSZKIWANIA
![Page 6: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/6.jpg)
Tylko sieć wyszukiwania – Google + partnerzy(instalacje aplikacji mobilnej, dynamiczne reklamy w wyszukiwarce).
Tylko sieć reklamowa – reklamy tylko w siecireklamowej (remarketing, zaangażowanie, instalacjeaplikacji mobilnej, reklamy w aplikacjach).
Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową– połączenie obu typów kampanii.
Kampania produktowa (PLA) – reklamy dla sklepów.
TYPY KAMPANII ADWORDS
![Page 7: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/7.jpg)
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 8: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/8.jpg)
Konto AdWords
• Dostęp do konta
• Dane rozliczeniowe
• Płatności
Najogólniejsza jednostka organizacyjna w AdWords. Można posiadać jedno konto dla jednej domeny.
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 9: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/9.jpg)
Kampania
• Nieograniczona ilość
• Typ kampanii
• Budżet miesięczny/dzienny
• Geolokalizacja
• Urządzenia
• Język
• Harmonogram reklam
• Rozszerzenia reklam
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 10: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/10.jpg)
Grupa reklam w sieci wyszukiwania
• Kierowanie: słowa kluczowe
• Reklamy - tekstowe
• Rozszerzenia reklam
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 11: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/11.jpg)
Grupa reklam w sieci reklamowej
• Kierowanie: słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowanie i remarketing, demografia
• Reklamy – tekstowe, graficzne statyczne, graficzneanimowane, video
• Rozszerzenia reklam
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 12: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/12.jpg)
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 13: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/13.jpg)
Słowo kluczowe
• Stawka CPC
• Strona docelowa
• Typ dopasowania
Reklama
• Tekst reklamy
• Strona docelowa
SŁOWA KLUCZOWE
![Page 14: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/14.jpg)
Słowa kluczowe – typy dopasowań
Dopasowanie przybliżone - Przykład: kotyMożliwe dopasowane wyszukania: koty, zdjęcia kotów, adoptuj kota
Modyfikator dopasowania przybliżonego –
Przykład: +adoptuj +kotaMożliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, jak adoptować kota, kot do adopcji
SŁOWA KLUCZOWE
![Page 15: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/15.jpg)
Dopasowanie do wyrażenia - Przykład: "adoptuj kota"Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka, jak adoptować kota
Dopasowanie ścisłe - Przykład: [adoptuj kota]Możliwe dopasowane wyszukania: adoptuj kota, adoptuj kotka
Dopasowanie wykluczające - Przykład: -bezpłatneNiedopasowane wyszukania: bezpłatna adopcja kotów, bezpłatne kalendarze z kotami
SŁOWA KLUCZOWE
![Page 16: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/16.jpg)
• Nagłówek – 25 znaków
• Wyświetlany URL – 35 znaków
• 1 linia tekstu – 35 znaków
• 2 linia tekstu 35 znaków
• URL docelowy - nieograniczony
REKLAMY TEKSTOWE
![Page 17: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/17.jpg)
Wynik jakości – wskaźnik jakości słów kluczowychobliczany na podstawie przewidywanegowspółczynnika klikalności, trafność reklamy i jakośćstrony docelowej.
Obliczany przy każdym wyświetleniu reklamy.
Wyższy wynik jakości = wyższy ranking reklamy = wyższa pozycja reklamy przy niższym koszcie zakliknięcie.
WYNIK JAKOŚCI
![Page 18: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/18.jpg)
WYNIK JAKOŚCI
![Page 19: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/19.jpg)
Ranking reklamy = max. CPC x Wynik Jakości
Faktyczne CPC =
ranking najleszej reklamy do pobicia/nasz wyn. Jakości
+ 0,01 zł
Faktyczne CPC = (1 zł x 5) / 9 + 0,01 zł = 0,57 zł
RANKING REKLAMY
![Page 20: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/20.jpg)
Struktura konta jako komoda…
Komoda = kampania
Szuflady = grupy reklam
Części garderoby = reklamy i
słowa kluczowe
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 21: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/21.jpg)
• Zawsze rozdzielaj sieć reklamową od sieciwyszukwiania.
• Staraj się odwzorować strukturę swojej strony.
• Używaj maksymalnie około 20 słów kluczowych najedną grupę reklam.
• Używaj osobnych kampanii do rozdzielania budżetudla poszczególnych usług/produktów.
STRUKTURA KONTA ADWORDS
![Page 22: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/22.jpg)
• Korporacja taksówkarska z Krakowa
• Budżet – 1000 zł miesięcznie
• Zasięg działania – Kraków
• Oferta – przewóz osob – standardowa usługa, taxi bagażowe, bus, zakupy na telefon
PRZYKŁADOWA KAMPANIA
![Page 23: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/23.jpg)
Przed przystąpieniem do tworzenia kampanii musimyustalić jej cele!
Taxi:
Zdobycie nowych klientów – wykonanie telefonu do centrali
CELE KAMPANII
![Page 24: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/24.jpg)
• https://adwords.google.com/KeywordPlanner
• Strona firmowa
• Oferta – materiały reklamowe
• Strony konkurencji
• http://keywordtool.io/
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
![Page 25: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/25.jpg)
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
![Page 26: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/26.jpg)
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
![Page 27: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/27.jpg)
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
![Page 28: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/28.jpg)
DOBÓR SŁÓW KLUCZOWYCH
![Page 29: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/29.jpg)
TWORZENIE STRUKTURY KONTA
![Page 30: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/30.jpg)
PŁATNOŚCI
![Page 31: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/31.jpg)
PŁATNOŚCI
![Page 32: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/32.jpg)
PŁATNOŚCI
![Page 33: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/33.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 34: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/34.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 35: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/35.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 36: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/36.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 37: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/37.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 38: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/38.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 39: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/39.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 40: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/40.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 41: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/41.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 42: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/42.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 43: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/43.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 44: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/44.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 45: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/45.jpg)
TWORZYMY KAMPANIĘ
![Page 46: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/46.jpg)
ANALIZA KAMPANII – CPC, POZYCJA, CTR
![Page 47: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/47.jpg)
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
![Page 48: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/48.jpg)
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
![Page 49: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/49.jpg)
ANALIZA KAMPANII – WYNIK JAKOŚCI
![Page 50: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/50.jpg)
ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
![Page 51: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/51.jpg)
ANALIZA KAMPANII – WSZYSTKIE FRAZY
![Page 52: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/52.jpg)
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 53: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/53.jpg)
• Śledzenie celów
• Śledzenie transakcji e-commerce
• Budowanie zaawansowanych list remarketingowych
• Automatyczne liczenie współczynnika konwersji, ROI itp.
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 54: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/54.jpg)
• Aby połączyć konta AdWords i Analytics musząznajdować się na wspólnym koncie Google.
• Musimy posiadać pełny dostęp do obu kont.
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 55: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/55.jpg)
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 56: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/56.jpg)
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 57: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/57.jpg)
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 58: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/58.jpg)
ANALIZA KAMPANII – GOOGLE ANALYTICS
![Page 59: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/59.jpg)
GOOGLE ADWORDS…
![Page 60: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/60.jpg)
• adwords.google.com/KeywordPlanner
• keywordmixer.com
• goo.gl/WkfKJ8
• adwords-pl.blogspot.com
• support.google.com/adwords/
• blog.semanticad.pl
• kampanieadwords.org/wiedza-ppc/
PRZYDATNE LINKI
![Page 61: Kampanie AdWords w praktyce](https://reader033.vdocuments.net/reader033/viewer/2022051213/55a4dfde1a28aba00e8b469a/html5/thumbnails/61.jpg)
DZIĘKUJĘ