sales - ben vroemans, omcollective
TRANSCRIPT
Sales Ben Vroemans
Verkopers denken dat ze de beste zijn
Kicken op commissie en eer
Vaste en variabele verloning
Salesclichés
Salesclichés
Online saleskanalen zijn net zoals echte verkopers
Producteigenschappen
Voorraad
Prijzen
Feed
Feed
Datafeedwatch
Google Shopping
Google Shopping
Verkoopprijs: €150
Marketingkost: 20%
CPA: €30
CPC
Bol.com
Bol.com
Verkoopprijs: €150
Incl. BTW: €181,5
Boek: €0,99 + (15%) €27,23= €28,22
Computer: €2,99 + (8%) €14,52= €17,51
Vergelijkingssites
+ vaste kost €1 in BE
Verkoopprijs: €150
Incl. BTW: €181,5
Boek: €1 + €27,23= €28,23
Computer: €1 + €7,26= €8,26
Affiliates
Verkoopprijs: €150
Publisher commissie 7%
Verdeelsleutel 75%-25%(publisher-netwerk)
Publisher commissie: €10,5
Netwerk: (€10,5/75%)*25% = €3,5
Totale CPA: €14
Verkoopprijs: €150
Publisher commissie 7%
Netwerk fee: 30% on top
Publisher commissie: €10,5
Netwerk: (€10,5/100)*130 = €13,65
Totale CPA: €13,65
Dynamic Remarketing via Criteo
Criteo
Verkoopprijs: €150
CPC ligt in zelfde orde als Google Search
Streven naar vooropgestelde marketingkost
Inventory search via Doubleclick
Inventory search via Doubleclick
Verkoopprijs: €150
Marketingkost: 20%
CPA: €30,6
Extra 2% kost
Ontdubbelen met Tagmanager
Laatste cookie
Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie: 3 tips
• Luister naar je klant
• Testen op basis van data
• Als je test negatief uitdraait is niet per se je hypothese fout